I am babysitting...again

Yepp that's right, grannfrun skickade ett sms kl. 16 och fragade sa gulligt om jag kunde tanka mig att sitta barnvakt nu ikvall och visst kunde jag det. Nu sitter jag alltsa har i deras snygga hus och kollar pa tv, valdigt anstrangande att vara barnvakt, eller inte.

Annars har dagen varit forfarlig rent ut sagt. Jag fick namligen den stora aran att lamna barnen pa dagis i morse och det var rena helvetet. Jag har aldrig varit med om en jobbigare Arthur. Han grat och skrek konstant i 45 minuter och jag fick bokstavligt talat slapa honom till dagis. Dessutom kom jag forsent till Beatrice. Jag skulle ha lamnat Martin i skolan men fick ringa och meddela att jag skulle bli forsenad. Som tur var gjorde det inget. Fick lite valfortjant smaskall av Beatrice eftersom jag hade varit slarvig med adresserna pa kuverten. Annars var det jatteskont och bara sitta och jobba med papper och penna istallet for att leka.

Eftermiddagen gick hyffsad, Arthur grat bara tre ganger, hm. Detta har nog varit den varsta dagen sedan jag kom hit. Anledningen till varfor han var sahar idag tror jag ar for att han ar sa fruktansvart trott. Pratade med Delphine om detta vid middagen.

I morgon ska jag ta hand om Chloe och Martin fran 8.30-16. Jag funderar pa att vara en superduper barnvakt och lagga upp ett schema for hela dagen sa de kommer att vara helt slutkorda pa kvallen da jag aven ska sitta barnvakt. Funderar pa att aka till Westfield ytterligare en gang till i morgon eftermidag och handla lite julklappar.

Pa lordag ska jag in till stan och lite senare traffa Anna och Ebba:D Maste dessvarre hem pa eftermiddagen eftersom jag ska sitta barnvakt. Pa sondag blir det jobb pa Deep med Jonna. Snacka om en intensiv vecka, kommer vara helt slutkord da jag kommer hem. Mamma, du far ra om mig och laga de matratterna som jag vill ha, har ju redan sagt vad jag onskar mig i matvag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0