Jag vet, jag ar en usel bloggare...

Jaha, det far bli en ytterligare sammanfattning pa helgen och veckans handelser eftersom jag ar fruktansvart dalig pa att blogga... Sitter nu barnvakt till lilla Inez som sover gott.

Forra torsdagen: Traffade Matilda, Susse och Lisa i Bethnal Green. Valdigt roligt att fa traffa Lisa eftersom jag inte sett henne pa ca tre manader. Vi begav oss mot den beromda gatan Bricklane dar vi skulle forfriska oss med nagot. Vi spatserade och checkade in alla haftiga affarer, klubbar och barer innan vi bestamde oss for att sla oss till ro pa en bar. Det var nog den coolaste och konstigaste baren jag varit pa. De hade moblerat stallet med valdigt gamla men ocksa moderna mobler... Drinken var valdigt god (observera singularis haha) och personalen trevligt. Kan rekomendera detta stalle och Bricklane framforallt! Valdigt speciell atmosfar med unga coola manniskor. Vi sa hejda relativt tidigt eftersom jag skulle jobba dagen efter.


                                   


























En restaurangbuss som star vid Bricklane. Serverar endast vegetarisk mat.

Fredag: Kl. 8.00 befann jag mig hemma hos Chloé och Martin. ( Pappa; Fragade foresten hur deras efternamn uttalas och det uttalas mycket riktigt som du trodde, Montaillé.) Jag och Chloé lamnade av Martin i skolan och vi kilade till parken. Var valdigt trott under eftermiddagen sa aven jag tog en liten sieste da Chlé sov. Vi hamtade upp Martin lite senare och gick till biblioteket for att lasa lite bocker. Arbetsdagen slutade vid 19, men en timme senare befann jag mig hemma hos dem for att sitta barnvakt eftersom foraldrarna skulle bort pa middag. Nagon gang pa natten kom jag hem - dotrott och stupade i sang.

Lordag: Gick upp tidigt eftersom jag hade bestamt traff med Kirsi och Maria i Notting Hill. Det var jatteroligt att traffa Kirsi och jag visade dem runt pa portobello market och vi utforskade aven nya affarer med sanslost snygga mobler, lika snygga var priserna. Sa ching chong till dem och akte till Hammersmith for att traffa alskade lilla Jonna. Vi handlade lite grejer pa Boots och satte oss sedan pa Café Nero i tva timmar. Det ar helt sanslost hur vi efter 13 snart 14 ars vanskap fortfarande har sa mycket att prata om...harligt :) Eller vad sager Anna, tycker inte du det ar HARLIGT;)
Pa kvallen satt jag barnvakt hemma och kollade pa Cast Away, som jag forovrigt har sett tre ganger forut.


Sondag: Jag, Jonna och Ebba var pa julmarknad i Svenska kyrkan. En mycket lyckad dag maste jag saga med mycket skratt som vanligt... Vi at kottbullsmacka med rodbetsallad och lussebulle. Jag och Ebba funderade starkt och lange pa att koa mer men MK boekn sade emot och duktiga som vi ar stod vi emot alla frestelser. Jag fick pansionarspoang da jag inhandlade mannagryn, knackebrod och kanel...Jag kan ju saga att jag njuter mer av frukosten nu, yummie:) Vi traffade ocksa en trevlig tjej dar som foljde med oss och fikade. Efter nagra timmars snack och skratt begav vi oss hemmat och den kvallen somnade jag bumms.
            

Mandag - tisdag rullade pa som vanligt... Pa Onsdag morgon bestamde jag mig for att kila ivag till Fulham Pools for att trana, ja simning... Kors i taket. Det marks verkligen hur mycket muskler jag har tappat och att jag inte alls har samma kondition, men det var anda valdigt skont att rora pa sig i vattnet igen. Fragade om de hade nagot simkort man kunde kopa. Receptionisten sade att jag skulle sla mig ner sa skulle nagon komma och informera mig. Efter ett tag kom en kille som visade mig hela gymmet och informerade mig om allt. Blev valdigt sugen pa att borja trana eftersom de aven hade en privat pool for deras medlemmar. Dock var priset kanske inte lika intressant. Men jag maste saga att det var det mest frasha gym jag varit pa! Jag far se om jag koper ett manadskort  till varen.
Pa kvallen olade jag och Jonna pa The Elk. Egentligen skulle vi ha traffat Cecilia, Johanna och Frida pa Trafalguar men efter 40 minuters vantan fick vi nog och akte Elken som vi alltid velat utforska...Eller hur Jonna ;)


Idag ar det torsdag: Borjade morgonen med att cykla till Jonna, kolla pa BSF, lyssna pa julmusik, dricka varn choklad och sla in julklappar. Det ar namligen sa att pa sondag ska vi vara pysseltante at alla barn pa Deep ( Jonnas "foraldrars" restaurang ) och alla barn ska fa varsin julklapp... De kommer bli allra gladast for mina paket eftersom de var mycket finare inslagna an vad min kara vans var... NOT! Jag forstor verkligen inte hur jag har tappat stinget att sla in julklappar, jag ar verkligen fruktansvart dalig pa det. Men man kan ju inte vara bra pa precis allt.

 

www.deeplondon.co.uk


Hamtade barnen och val hemma somnade bada tva. Fick tid att ata en lang lunch, plocka undan lite och sitta framfor datorn innan de sma liven vaknade. Vi gick till parken och gungade och darefter till affaren for att kopa lite youghurt. Val hemma laste vi, lekte kurragomma och akta dig for lejonet leken... Jag var da lejon, en valdigt fysiskt kravande lek maste jag pasta dar det galler att lyfta upp dem i luften och kittla dem samtidigt som man ska forsoka ata upp dem... De skrattade sa att de holl pa att kikna. Det ar verkligen vart att lagga en aning extra energi ibland, bara for att fa se de skratta sa pass mycket... Tur att de ar lattroade!

Nu sitter jag har framfor denna idiotiska franska dator dar tangenterna inte sitter sim de ska och dar a,a eller o inte finns med...Ni fattar. I morgon och pa lordag vantar ytterligare en arbetsdag med Chloé och Martin. Pa lordag kvall ska jag daremot pa fest i Woodford med Matilda. Hoppas det kommer bli kul, vi tva har ju alltid kul i alla fall; det kan ju inte bli misslyckat.

Nu ska jag vara riktigt duktig och skriva i morgon kvall ocksa sa mina tre otaliga lasare blir nojda ;)

Kommentarer
Postat av: matilda

Julie! vilket imponerande blogginlagg! tusen tack for igar, hade inte alls varit lika kul utan dig, hoppas det funkade att jobba idag efter den langa nattsomnen ;) puss

2008-11-30 @ 21:49:53
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: anna

alltså, lilla julie. hur klarar du dig undan den nya folksjukdomen; bloggstress? ett allvarligt tillstånd som innebär att man har en blogg och en läsarkrets och man blir stressad eftersom man vet att folk förväntar sig uppdateringar.



men detta verkar inte vara nåt som bekymrar dig eller?



kraaaaaaaaaaam, c ya

2008-12-02 @ 19:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0