Lillördag!

Hejsan hoppsan och vipps var det onsdag kväll!

Idag gick jag upp kl. 9.00, duschade, åt min havregrynsgröt med banan och mjölk (jajamensan jag äter det varje morgon sedan i lördags) och pallrade mig till biblioteket. Gick igenom alla universitets och kurstudier de hade och skrev ner de som verkade intressanta ytterligare en gång. Har redan varit där två gånger förut och letat kurser. Det är helt otroligt att ingen ska passa mig. Men jag har hittat en som verkar lovande som ligger här i Fulham. Ska kontakta dem och se om det verkar bra, isåfall kan jag börja en engelskakurs till våren.

Efter biblioteket gick jag till Sainsburys och köpte mig en beguette och lasagne. Vi har massa mat hemma men idag var jag sugen på allt annat än det som fanns i kyslkåpet/frysen/skafferiet så jag unnade mig viktväktarnas lasagne:D

Hämtade Maïlys kl. 13.00 och vi traskade hem i det sköna vädret. Hon sov i nästan tre timmar idag, vågade inte väcka henne. Tänkte att om hon nu håller på att bli sjuk, vilket vi inte vill, är det lika bra att hon får sova mycket. När hon väl vaknade hämtade vi Arthur, gick hem, badade och sedan kom Remi och Benjamin hem.




Igår satt jag barnvakt åt Chloé och Martin. Det gick bra som vanligt. Jag kollade på "Catch me if you can" och läste resten av kvällen. Igår förmiddag ringde en kvinna och presenterade sig. Hon frågade om jag kunde ta hand om hennes 5 månaders baby i några timmar på fredag. Gladeligen sade jag ja som alltid. Haha, snart är jag väll känd bland alla franska familjer i Fulham. Aude, en annan mamma, ringde också igår och frågade om jag kunde ta hand om hennes ett åriga dotter Inez på fredag eftermiddag, det blev ett ja där också!

Snart ska jag äta, sedan blir det te med bonde söker fru - en riktig lillördag. Eller vad säger Jonna och Anna?

Kommentarer
Postat av: jonna

jag som alltid trott att lillördag innebär att man typ... festar? ;D nu blire bsf!

2008-11-12 @ 22:05:13
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: anna

haha, verkligen den ultimata lillördan! men jag brukar faktiskt se på bsf på torsdagar istället... det har liksom bara blivit en tradition! so don't tell me anything! puuuuuss

2008-11-12 @ 23:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0