Sjuklingar

I gick jag en timme på morgonen, härligt sätt och vakna upp på säger jag bara!

Hämtade småttingarna och vi gick till lekparken och biblioteket, ja riktigt kulturella var vi på slutet av tisdagseftermiddagen. Vi kom hem sent, barnen tog sitt kvällsbad och vipps så var den tisdagen borta!

Idag vaknade jag vid 9 av nyhetsuppläsarens ljuva röst, men desto mer överraskad blev jag när hon sade att Obama hade vunnit valet. Jag trodde aldrig att Amerika skulle få en ung och färgad president. Kul! Detta ska bli spännande och se hur det går. Självklart måste man ge honom några år innan man kan bilda sig en uppfattning om hur han har skött sitt jobb. Många människor dömer redan nya presidenter/statsministrar/regeringar/styrelser efter några veckor. De måste få en chans och man kan inte förändra något över en natt!


Även en president kan vara baywatch hunkig!


Nåväl, när jag gick ut från mitt sovrum såg jag att Hérvé var hemma. Förstod direkt att något inte stod rätt till - Arthur hade kräkts på dagiset. Sedan 11 har jag alltså tagit hand om den lille sjuklingen. Vi har gjort allt möjligt. Lekt med lera, lyssnat på musik, lekt kurragömma och han fick till och med spela dataspel! Det jag vill komma fram till är att han egentligen inte alls var sjuk. Det vände väll sig bara i magen på honom då han kom till dagis. Eftersom dagistanterna inte vill ta emot honom redan i morgon måste han vara hemma. Delphine är i och för sig hemma i morgon... Vaknade förresten i morse med halsont. Förstår inte, är hur försiktig som helst, har ätit mycket c-vitamin sedan jag blev frisk, klätt mig varmt o.s.v. Hoppas det är över tills i morgon, tänkte gå och bada med Maïlys men vi får se hur det blir med det.

Nu ska jag kolla på Bonde söker fru, veckans höjdpunkt:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0