Ännu en arbetsvecka har gått!

Det är helt sanslöst vad tiden går fort. Hämtade de små liven vid 1, vi sprang hem av någon anledning och lade Maïlys fast hon insisterade. Det är helt otroligt vad den lilla människan somnar fort. Efter fem minuter kollade jag till henne och då sov hon som en sticka :) Jag och Arthur byggde en tågräls och lekte tågchaufför. Vid 15.30 fick de sitt vanliga mellanmål - frukt, till skillnad från andra feta barn här som får en chipspåse och cola. Sedan var det på med alla kläderna och ut i det underbara vädret. Verkligen härligt att det blev sådant fint väder idag, man blir på bättre humör. Jag hade bestämt att vi skulle gå till en annan park idag som ligger lite längre bort - Bishop´s Park. Det tog kanske 30 minuter att gå dit. När vi väl kom dit var det smockfullt med skrikande barn. Väldigt underligt;) Vi var nog där i 1,5 h innan vi begav oss hem igen.  



Ett väldigt mysigt café som ligger vid Bishop´s Park

Nu sitter jag här helt utmattad efter en heldag, eller ja från kl. 12.45. Arthur höll på att slockna redan vid matbordet, var allt rätt nöjd för annars brukar han ha rätt mycket energi kvar då föräldrarna kommer hem.

I morgon är det fredag:D Ska sova ut ordentligt och sedan åka till Jonna någon gång på dagen. Ska försöka hitta en kuvertväska. Det gick inte så bra när jag skulle tvätta min....i tvättmaskinen. Ooops. Den såg väll kanske inte identisk ut i jämförelse med hur den såg ut innan. Allt "material" innuti hade gått sönder. Nu vet jag i alla fall att man inte ska tvätta kuvertväskor i tvättmaskinen. Alltid lär man sig något av sina misstag! 

Kommentarer
Postat av: jonna

ja, det är verkligen sjukt vad fort tiden går, och att man blir så förvånad hela tiden! vi måste fika på det där fiket någon dag, det ser så mysigt ut! blir sugen på kaffe varje gång jag går förbi.



puss!

2008-10-09 @ 21:42:39
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gillar du kläder? Bli medlem här http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=2863 och du kan få 150 kr i presentkort på antingen H&M eller Gina tricot, det funkar :)

2008-10-10 @ 10:58:02
Postat av: matilda

fiket ser jattemysigt ut! det vill jag ocksa kika pa nagon dag. det finns en affar har som har jattemanga fina kuvertvaskor. visserligen ar det ju en bit hit, men nagon gang da du har vagarna forbi kan du ju poppa in dar om du inte redan hittat nagon :) ha en toppenhelg nu! pussar

2008-10-10 @ 12:52:04
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: Henrik

Hallå Julie, fortfarande förkyld? I Österrike har vi något som heter Neocitran - ett pulver som du blandar med en kopp hett vatten.

Intages så fort du känner att en förkylning eller feber är på väg. Måste intas på kvällen för du blir supertrött och sover djupt i många sköna timmar. Hjälper otroligt bra. Kolla apoteket om de har det, annars kan jag skicka över några påsar. Skicka mig adressen i så fall.

Puss & kram "morbror" Henrik

2008-10-13 @ 03:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0