Trött

Idag har jag jobbat hela dagen! Började kl. 8.00 och jobbade till 17.45 för att vara exakt. Nu vet jag hur en hård arbetsdag ser ut ;) Började dagen med att måla i köket. Efter någon timme begav vi oss till parken. Det var kyligt ute, riktigt kyligt. Undrar hur kallt det blir i vinter, om det är så här kallt nu fastän solen skiner. Vi lekte i parken och träffade en liten mops som de små liven lekte med. Har aldrig sett Maïlys så glad som hon var då, en riktig hundälskare! Vi kilade hemåt och jag lagade lunch bestående av lax, potatismos och broccoli. Maïlys lyckades kissa ner sig och jag ställde henne i duschen med en suck ...

Vi mötte upp Jonna lite senare och åkte in till South Kensington där Science museum väntade på oss. Där sprang vi fram och tillbaka för att hitta en lekplats som Delphine hade tipsat mig om.  Jag frågade Maïlys kanske 20 gånger om hon behövde gå på toa eller inte men hon sa ständigt nej.Tillslut lyfte jag på henne och visst hade hon kissat ner hela sittdynan i barnvagnen också. Härligt härligt. Som tur var hade jag tänkt ett steg längre så jag hade faktiskt tagit med ett extra ombyte samt blöja. Tvätta, på med nya kläder och blöjja...Stackarn, hon har ju precis fyllt två år och det är svårt att vänja av henne vid blöjjan, well well.

Efter en stund på Science museum kilade vi över till Historiska för att kolla på alla dinosaurier än en gång. Vi tog bussen hem och efter ett tag kom Delphine. En väldigt lång, rolig, händelserik, intensiv men relativt bra dag ändå för att sammanfatta det hela. Är fruktansvärt trött nu. Ska vara hemma ikväll, Jonna kommer över med film och lite gottigottgott. Tror att jag kommer somna i soffan. I morgon väntar ytterligare utforskning av Piccadilly och sedan fika med Lotten och Mille...trevligt trevligt!

Kommentarer
Postat av: bror

haha, det låter som ngt typiskt detdär med kiss-grejen, att man frågar 100 gånger (: men det är inte alltid så lätt, jag höll på att kissa i byxan idag då jag klev innanför dörren från skolan. men jag hann! x)



nu sitter jag och glor på idol för tredje gången detta år. faktist ovanligt många bra!



hursom, trevligt att du ska träffa m & l imorgon.



vi höres!

puss

2008-10-03 @ 20:27:55
URL: http://woky.blogg.se/
Postat av: Kattis

Låter som en heldag Julie! Har du blivit målarmästare också, haha! Följer era bloggar med stort intresse som du märker. Måste ju hålla reda på vad ni gör om dagarna! Du verkar onekligen ha det lite tufft med två så små barn, du är jätteduktig gumman, tycker jag! Kramiz

2008-10-04 @ 11:45:02
Postat av: Julie

Jag har märkt det haha, men det är bara roligt att du gör det. Dessutom får man ju lite kommentarer av dig då och då vilket alltid är lika trevligt:) Igår var den tuffaste dagen, första gången jag hade barnen en hel dag. Fick hjälp av Jonna på eftermiddagen så det gick bra ändå! Tack så mycket för ditt stöttande:)

2008-10-04 @ 12:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0