45 Fabian Road Fullham South west London

Nu sitter jag här, i ett helt nytt rum och hus på en helt främmande gata i ett främmande land - London.
Nej riktigt så är det inte har faktiskt hunnit installerat mig förvånansvärt fort bara på ett dygn. Och vad tycker jag om detta dådå? Helt underbart än så länge. Just nu känns det som att jag inte kunnat komma till en bättre familj:)

Kom igår kväll och mottogs med öppna armar, så det kändes ju inte helt fel. Barnen var väldigt uppspelta och glada över att se mig, tro det lr ej:) De visade mig huset innan de (barnen) gick och la sig eftersom kl. redan var 9. JAg kände att maten var på G och det gladde mig eftersom jag var vrålhungrig. Vi fördrinkade lite med ett öl som kom från Norra Frankrike och lite chips. Sen blev det någon maträtt som jag inte har någon aning om vad det var, lr jo det var bacon och ost inblandat men gott var det. Efter varmrätten blev det såklart ost och slutligen jordgubbar. Så mätt, glad, belåten och fruktansvärt trött begav jag mig mot mitt rum som jag nu ska spendera en hel del nätter i de närmaste 10 månaderna.


I morse vaknade jag faktiskt av mig själv vid 8. Vid 9 gick jag och mamman  till dagiset för att lämna av barnen där. Jag fick senare reda på att de går på en Montessoriskola, fast ärligt talat såg det inte så ut menmen...de kan ju inte hålla samma klass som i Stränkan. Efter det så kilade jag och mamman till "Fulham city" så hon kunde visa mig lite saker och sen så åt vi lunch hemma. Efter det var det das å hämta barnen och efter 2 h sömn för minstingen och en hel del bilkörning med tre åringen så var det dags att gå till parken. Jag kan ju lätt säga att jag varit med om jobbigare saker. Jag behövde bara sätta mig på gräset med en tidning medan Arthur lekte med sina franska kompisar. Ok, mamman och Maïlys var på apoteket så jag hade ju bara en unge å hålla reda på....I parken blev jag presenterad för mammans franska väninna.( De umgås nästan bara med fransoser) Hon var trevlig och hon frågade om jag var intresserad att sitta barnvakt ngn gång åt hennes två barn. Så jag sa såklart ja, för é ju rätt bra med lite extra pengar.

Efter parken kilade vi hem, barnen badade och sen vid halv åtta kom pappan hem. Vi åt ost/skink paj eller quiche som det så vackert heter på franska, ost och hallon till efterätt....det är alltid trerättersmiddag:)

Så nu sitter jag här helt ensam. Ska snart gå å lägga mig för e helt slut efter en heldag. I morrn ska jag träffa min Jonna ska bli hur mysko och kul att träffa henne här i London. Vi bor ju bara 15 min från varandra haha, stört egentligen.

Bonne nuit et á demain!
Lägger upp lite bilder i morrn så ni får se hur jag bor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0