Intensiv helg:)

Det är helt sanslöst vad den här helgen gick fort... har varit på två olika ställen, ok, kanske inte låter speciellt mycket men det kan jag säga att det är här!

Fredags: Hade bestämt med Matilda att vi skulle till Notting Hill. Jag kom dit lite innan henne och hann då spana in en hel del second hand butiker. Köpte dock inget men det var verkligen kul att se så mycket fula och roliga kläder. trodde att Notting Hill skulle vara väldigt exklusivt men bara små dyra butiker men nix, här fanns det en salig blandning. Älskade verkligen Portobello market där det såldes allt från kläder till skruvmejslar. Väldigt mysigt område med otroligt fina och färgglada hus...



Vi åt lunch på en jättemysig meikansk restaurang där de serverade otroligt goda färkpressade juicer, mumms... Vi gick runt lite till och satte oss sedan med varsin kaffe i en liten park för att sola och prata. Det var verkligen skönt med lite sol...har inte haft det på hela veckan! Matilda

Vi skildes åt och jag åkte hem för att sitta barnvakt, väldigt skönt och slappt eftersom barnen precis hade gått och lagt sig när jag kom hem, de var tydligen väldigt trötta efter en lång dag...gjorde väll inte så mycket för mig som också var helt slut!:)

Lördag: Vaknade vid 10 och fixade i ordning mig. Skulle åka till Camden idag och möta upp Matilda där på eftermiddagen. Men eftersom jag var redo innan henne bestämde jag mig för att ringa Mats. Har bara träffat honom en gång förrut hemma hos oss, en vän till en nära vän till oss....krångligt. Jag ringde i alla fall upp honom modig som jag var och frågade om han ville/kunde ses och självklart ville han det! Kom upp till Camden och gick en sanbbisrunda på Camden Market. Herregud vad grejor det fanns, väldigt mycket för emo, punkare osv. Kan väll säga att jag inte köpte något, men det var kul att se! Vid 2 träffade jag Mats och han visade mig runt i Camden i ca. 2 timmar. Väldigt trevlig och lättsam person:) Han skulle höra av sig lite senare i oktober för han och hans sambo Sam skulle åka till Spanien nu... Då i alla fall ska vi käka lunch i Chinatown där några av de bästa restaurangerna finns enligt honom.

         
Mamma; huset till vänster är Mats & Sams gäststuga och det till höger deras bostad.



Jag träffade Matilda några timmar senare, vi tog en fika och utforskade sedan resten av Camden Market....väldigt konstigt ställe men absolut värt att se. Kom hem innan 7, trött som tusan, läste godnattsaga, lade barnen och satte mig framför tv helt utlsagen.

Idag vaknade jag av att kära far ringde, pratade lite med honom på skype. Kul eftersom jag kom på att vi inte pratat med varandra sedan 2 veckor! Förutom via mail...
Nu sitter jag här och väntar på att Jonna ska bli klar. Vi ska in till Hyde Park för att kolla på Speakers Corner. Får se om vad de pratar om idag:) I kväll ska vi kolla på fyrverkerierna vid themsen eftersom det är någon slags karneval - man tar farväl av sommaren.


Kommentarer
Postat av: BROR

hahahahahahaha. jag skrattar högt. "MAMMA, MATS HUS ÄR DET TILL HÖGER" :D:D

2008-09-14 @ 14:01:34
URL: http://woky.blogg.se/
Postat av: anna

call me call me call me

07943405187

2008-09-14 @ 17:02:14
Postat av: matilda

Lust att aka till Richmond om det ar fint nagon dag i helgen? Det ar en forort som ligger precis vid en flod dar det ar ratt fint om jag inte minns helt fel.

2008-09-16 @ 14:19:46
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0