Alla är hemma, utom arbetsnarkomanerna - fransoserna

Idag är håller det omtalande samt mycket fruktande G20 mötet rum här i London. Det har under hela dagen pratats om det på nyheterna och överallt varnar de om att undvika att åka till de centrala delarna av staden. I och med detta passar såklart 90% av alla som just jobbar i city samt i bankbranschen att ta ledigt denna dag p.g.a. den stora faran. Men vad gör då de resterande 10%? Det kan jag svara på; det är fransmännen som, trots denna mycket riskfyllda arbetsdag, åker som vanligt till jobbet för att arbeta. Denna slutsats har jag tagit eftersom att det endast befann sig fransoser på Arnauds (Beatrice man) arbete idag. Han jobbar på en bank i city.  En applåd tycke jag att vi ger till alla modiga fransmän som vågar leva lite farligt och kanske till och med riskera sina liv. Vem vet om denna dag slutar med att en bomb sprängs?! Det får vi verkligen inte hoppas.

Lagade förövrigt en väldigt god lunch idag, ibland orkar jag anstränga mig lite tror det eller ej. Satte mig framför tv och kollade på lunchnyheterna. Kände mig otroligt vuxen...Plötsligt hörde jag ett vrål från grannarna. Satte tv på mute och vågade inte röra mig. Det enda jag hörde var att Ann-Charlotte skrek av rädsla och att hon pratade med 911. Tillslut lugnade hon ner sig. Visste inte om jag skulle kancka på och höra hur det var med henne och barnet, men som jag förstod det genom väggen var det inte så farligt. Men ack så rädd jag vart. Usch.

Solen skiner och det är helt otroligt varmt ute. Går bara i t-shirt och kavaj. Lite irriterande att jag glömde solisarna hos Joner bara. Men jag kisar så gärna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0