Smått och gott...och kort

Åkte iväg till Frankrike kl. 07.30 i tisdags morse. Tågresan tog ca 7h. et var riktigt skönt att komma fram till Bordeaux. Då jag kom ut från perrongen började jag leta efter Helen (min faster). Hittade henne inte och tillslut fick jag lite smått panik, men efter lite mer letande fick jag äntligen syn på henne. Hon hade också fått panik och visste inte vad hon skulle ha gjort etersiom hon inte heller hade sin mobil med sig, smart! Men vi hittade i alla fall varandra:)

Åkte för att hälsa på pappas faster Rita. Vi stannade där ett tag och jag berättade om mitt Londonliv och visade lite bilder från London, familjen och min student. Efter det begav vi oss mot Libourne, till mamie och papi. De var jätteglada att se mig vilket var kul. Sedan var det dags att dra sig hemmåt. Tror aldrig jag har somnat så fort i hela mitt liv, var dötrött.
Egentligen skulle vi åka till Lacanau på onsdagen men p.g.a. det tråkiga vädret bestämde vi oss för att stanna i stan. Vi åkte in till stan och till Carrefour(ett köpcentrum). På etermiddagen gick vi även på bio och såg Villa Amalia. En väldigt konstig psykologisk film - typisk fransk.

På torsdag morgonen åkte vi till Lacanau. Vi kunde inte ha mer tur med vädret. Rikigt skönt. Vi promenerade länge längs med vattnen, åt en jättegod lunch på en restaurang och kollade lite i "beachbutikerna". På kvällen åkte vi till mamie och papi igen för att säga hejdå.








I fredags körde Helen mig till tåget. En ytterligare 7h lång resa väntade. Men med en bok, två tidningar och en vännerdvd klarar man sig! 21.30 anlände jag här hemma. Det kändes bra att ha hälsat på mamie och papi, Rita och självklart Helen.

Lördag morgon blev det tidig uppstigning. Jag jobbade endast en timme för Beatrice eftersom hennes graveringspenna hade gått sönder. Efter det begav jag mig hemmåt, städade och begav mig därefter till Jonna. Vi gick till Hammersmith och fikade och jag inhandlade ett par svarta finshorts. På kvällen gick vi till Tiger, ingen höjdarkväll - så Anna du missade inget:)

Gårdagen spenderades ute i solen i en park som jag ännu inte vet namnet på. I 4h satt jag och min kära Jonna och pratade, garvade och diskuterade oändligt många ämnen samt imiterade Sveriges alla dialekter. Värmländskan är nog den fulaste och kan göra att de flesta ord låter äckliga. 








Vi tog en hel del bilder men resten skulle jag aldrig lägga upp här. Eller kanske någon på Jonna. Det är helt fantastiskt hur bra vi gör oss på en del kort...hahaha.

På kvällen satt jag barnvakt åt Martin och Chloé.
Idag har det inte hänt så mycket. Lagade lunch åt Martin och slog in några armband innan jag hämtade Arthur och Maïlys. Nu sover dem. De är helt slutkörda efter en veckas semester och båda har lite feber. Hur lyckas man?! Jaja, i eftermiddag kommer Martin hit. Skönt skönt, då kan de små leka själva.  

Kommentarer
Postat av: bror

:) haha, kul kommentar. vi ska äta wallenbergare ikväll. mohahaha!



ha det!

2009-04-20 @ 18:25:26
Postat av: mamma

men är det inte Boxer-Roberts syrra som jag ser?

Nej, det är ju Jonna!

Gumman var har du hittat de? Men de är säkert jättehippa i London....

Puss på er flickor vi ses snart.

OJ, VAD KUL DET SKA BLI!

2009-04-20 @ 18:38:56
Postat av: jonna

shyrre! tar en fulbild på mig och den snyggaste på dig själv! ;D

2009-04-20 @ 19:12:41
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0