Fettisdag - semlor eller crepes?

Nu ska jag berätta om min otroligt roliga helg...den bestod av maginfluensa. Så, nu har jag berättat det och jag tror inte jag ska gå in på några detaljer. Kan väll säga att jag aldrig har sovit så mycke i hela mitt liv. 44 h på två dygn, slå det ni om ni kan! I söndags var jag "frisk" och åkte in till stan och träffade Ebba, lite senare kom även Jonna.
HAr inte så mycket att skriva. Jobbade både igår och idag för Beatrice - Merci Maman. Hon bekymrade sig över hur hon ska klara sig utan mig då jag flyttar hem. Hon sade att hon ville behålla mig  i alla fall tills i jul. Haha, vi får se om jag möjligtvis åker över någon ledig vecka i jul och jobbar för henne. På tisdag ska jag antagligen assistera henne då en fotograf kommer och fotar hennes produkter. Kul kul.

Idag är det Fettisdag - semeldagen och vi ska äta Crêpes! Det går ju bara inte!!! Haha, men tydligen så gör man det i många andra länder/resten a världen? på denna dag:) Men röstar för semlor. Tror jag ska baka det, i morgon kanske om jag har lust och tid. Ska förresten gå och träna i morgon, det var ett fasligt bra tag sedan jag gjorde det, men det har ju sina anledningar. I morgon kommer Jonnas broder till stan...lär väll inte se han lilla nylle så mycket, menmen. Det är ju inte min brorsa:)

Hoppas ni där hemma frossar i semlor idag och jag kan varmt rekomendera wienersemlorna på Schelins, för ni vågar väll inte köpa era semlor någon annan stans!!!


Kommentarer
Postat av: Papps

På det första är crêpes jätte goda om de är goda... liksom semlorna.

På det andra har vi ätit semlor både igår kväll och på frukost i morse. Allt detta bara för att tänka på dig som frossar med crêpes. Papi gjorde också "Merveilles" Fråga Delphine, hon har kanske receptet (finns säkert på Internet med)

Annars? TVrummet är nästan klart. Jag skickar bilder nästa vecka. Promis!

Bises

2009-02-25 @ 19:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0