Jag saknar...skolan!

Idag har jag pratat med flera vänner från skolan. Saknar verkligen den ibland, eller rättare sagt, alla människor.

Jag kommer ihåg första dagen i ettan. Hade tänkt ut outfiten kvällen innan som jag skulle ha på mig, grow up liksom, men jag tror att de allra flesta hade en väl uttänkt outfit. Man ville vara snyggt klädd men det skulle inte se för uttänkt ut. I min klass var det ca. 20 tjejer och fyra killar. Japp, ettan var en ganska flummig tid med minst sagt speciella lärare. Fastän det bildades små "gäng" i klassen gillade jag den ändå. Men tvåan skulle bli bättre och trean ännu bättre...

I tvåan bytte jag klass. Jag tror att det endast var tre personer ifrån min gamla klass som kom i samma klass som jag. Dessa personer kände jag inte så bra. Därför satt jag helt själv på bakersta raden i klassrummet första dagen i tvåan. De två första dagarna var sådär, jag ville verkligen byta klass, men det skulle snart ändras. Självfallet lärde jag känna de allra flesta mer eller mindre efter några veckor. I trean gillade jag ESK 3b som mest, visst umgicks man med de flesta men jag tror att alla hade hittat sin grupp av människor som de kände att de "hörde till" och hade roligast med. Jag hade absolut roligast i trean, och det är dessa personer jag vill tacka för det; Isabelle, Ida och Sandra! Puss på er alla tre. Ni förgyllde de tråkiga dagarna och gjorde ESK 3b till en klass som jag aldrig kommer att glömma. Visst, vi kanske inte var den mest smarta klassen men i allafall den mest pratsamma:)



Nu ska jag sluta vara sentimental och berätta om min fantastiska dag. Drog mig i sängen till kl. var 09.10. Jag bestämde mig för att i alla fall gå till gymmet trots att jag var sjukt opeppad. Gick i alla fall på passet och därefter hem för att plocka i ordning lite, sancka med Ida och duscha. Hoppas ni noterar detta väl! Efter det hämtade jag upp Maïlys och åt världens äckligaste lunch. Det var någon engelsk kycklinggryta med dumplings - små degknyten, fruktansvärt äckligt. Blev mätt på en tugga och slängde resten. Inte ofta jag är så kräsen vill jag bara säga! Jag tyckte att Maïlys hade sovit lite väl länge. Gick upp och väckte henne, hon var helt kokhet och hade stora utslag på benen. Det visade sig att hon hade 38,5. Konstigt nog försvann utslagen senare så vi slapp gå till doktorn. Får se hur hon mår i morgon. Hoppas att jag slipper stanna hemma. Ska nämligen jobba hos Beatrice och vore bra att tjäna lite extrapengar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

är det möjligt att sakna skolan? kan man det?

2009-02-25 @ 21:37:22
Postat av: jonna

jag saknar också skolan men jag tycker vi har det rätt bra här ändå ;)

för övrigt: vad dillade du om koko!? det kosta 16 pund på lördag ju?! :O

2009-02-26 @ 00:43:40
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: anna

åååh, första dan i skolan... Jag kommer ihåg så väl vad jag hade på mig. Jag hade mörka jeans från Yanük och en svart topp med lite grått mönster på från J. Lindeberg. Jag tyckte den var supercool. Att inte den hjälpte mig att bli cool är ett mysterium...

2009-02-27 @ 20:10:18
Postat av: SANDRA

Ååå va söt du är!! :D

Och vilken underbar bild! Jag har nog inte dina bilder ifrån studenten! Du får skicka dem någon dag! Längtar också tillbaka till skolan och tiden med er!

Puss och Kram

2009-03-03 @ 13:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0