Ja vilken vecka....!

Förlåt att jag har varit så dålig på att uppdatera mig men nu ska här bli andra bullar!

Tisdag: Började min arbetsvecka. Måste erkänna att dagen var riktigt tung, speciellt förmiddagen. Men när jag hade hämtat de små liven från dagis kändes allt mycket bättre. Ett stort plus var också att det var glada att se mig:) Passade på att hälsa på Jonna på förmiddagen också, var skönt att få träffa henne igen här i London och det gjorde min dag roligare och enklare att "ta sig igenom".

Onsdag: Denna dag gick mycket bättre. Ringde till Fulham och Hammersmith utbildningscentret för att fråga om jag kunde få komma på en intervu vilket jag kunde få göra... Gjorde några ärenden innan jag hämtade Maïlys. Arthur går nämligen på dagis till 16.30-17 måndag-onsdag.Alltså har jag endast båda barnen hela eftermiddagen på torsdagar.

Torsdag: Dagen rullade på som vanligt och jag kände verkligen att nu hade mitt Londonliv börjat igen. Såg fram emot fredagen eftersom alla skulle vara lediga, Jonna, Anna och Matilda. Detta skulle såklart firas med utgång. På kvällen satt jag barnvakt hos en ny familj. De bodde i ett väldigt sött litet kvarter med en liten trädgård som alla där delade på. Väldigt trevliga föräldrar. Mamman - Marie var gravid så hon frågade mig om jag möjligtvis kunde tänka mig och kanske hjälpa henne någon förmiddag framöver med hennes son Maxime. Hoppas att jag nu bara har tid för det om jag börjar på en kurs! Alltid bra med extrapengar!

Fredag: Spenderade hela dagen med Jonna och Oscar. Vi åkte till Chelsea och hämtade honom, gick på Mc Donalds och åkte sedan till Science Museum. Väldigt intressant med många roliga saker att pröva. Fick bl.a. se hur jag skulle se ut som man...det måste verkligen ha varit något fel med apparaten för det slutade med att jag såg ut som en robot...eller ja....haha. Men vem vet jag kanske skulle se ut så om jag var man, who knows.

På kvällen åkte vi till Deep. Vi käkade sushi och drack ett jättegott japanskt öl, kan verkligen rekomendera det, synd att jag inte kommer ihåg namnet bara:) Vi åkte hem och fixade till oss en sista gång innan ve begav oss mot Leicester Square där Anna, Matilda och Zoo Bar väntade på oss. En väldigt rolig kväll!

Lördag: Träffade Anna vid Green Park. Vi spatserade runt ett tag i det väldigt fina kvarteret medväldigtexklusiva butiker. Vi utforskade även Piccadilly Market. En väldigt liten men relativt mysig marknad med ett café Nero så det blev tro det eller ej en fika där! Då Matilda hade sagt hejsvejs till Susse mötte vi upp henne. Vi gick mot Piccadilly och därefter mot leicester där Anna tog tåget hem. Hon och jag hade bestämt oss för att än en gång gå till Zoo Bar på kvällen. Matilda såg en kinesisk affär där hon ville gå in. Jag följde efter och vipps hittade vi en liten manikyrhörna. Vi kollade på varandra och 2 minuter senare satt vi bredvid varandra i varsin stol och fick manikyr i 1 h!

Gick därefter till H&M. Matilda hittade en klänning och sedan var det bara att säga hejdå vi ses i morgon. Jag åkte hem, åt, duschade och fixade mig för den andra utgången. Mötte upp Anna vid 9 och vi gick till Zoo Bar. Gillar verkligen det stället. Väldigt väldigt bra musik med tre olika dansgolv. Men detta ställe ska man endast gå till på helgen, för jag kan lätt säga att fastän de har öppet under vardagarna är det inte en kotte där. Det blev i alla fall en väldigt kul kväll med Anna!

Söndag: Jag och Jonna åkte till Liverpool Street för att gå på marknad med Anna och Matilda. Till våran förvåning kom även Ebba vilket var en glad överraskning. Vi gick och strosade bland alla marknadsstånd - mycket skit finns det, och provade även kastanjer. Har ätit det förrut i Frankrike men de är betydligt godare än vad de här var. Det smakade som rå potatis fast lite sötare, uschusch. Inföskaffade mig en väldigt söt mössa - en typisk Juliemössa. Vi åt på Bricklane marknaden för en väldigt billig peng. Det finns hur många olika kök som helst på den marknaden, mat från alla länder. Vi avslutade dagen med att gå till en pub där vi satt i några timmar och skrattade. En väldigt mysig dag! Söndagar brukar bli väldigt mysiga och bland de bästa dagarna. Jag som förut hatade söndagar!

Vad hände igår då? Jo, jobbade på som vanligt. Eftersom Rickard var i London på studieresa hade vi bestämt att vi skulle gå ut med dem. Jag och Jonna gick först till en bar och sedan mötte vi upp de andra. Först hade vi tänkt att gå till Zoo Bar - tro det eller ej haha, men det var som sagt dött på folk därinne. Liite onödigt kanske att vi skrev upp oss på gästlistan, menmen. Vi bestämde oss i alla fall att gå till tigertiger där det skulle vara "student night". Det kan man väll minst sagt säga vad det var. Herreminge vad folk det var där. Det blev en kul kväll med otroligt mycket dans. Snacka om att jag har bränt kalorier denna helg! Tur att vi gick dit i alla fall, tror att Ricki och de andra var nöjda:) Kom hem vid 04.00 och bummsade i säng. Det känns lite i kroppen idag, tur att jag börjar kl. 13! Nu sover Maïlys och jag ska stryka lite. Vi ska nog gå till badhuset idag, det var ett bra tag sedan vi var där.

Ja just det! I morgon kl. 16.30 ska jag på intervju i Sheperd's Bush. Hoppas nu bara att jag får börja och att kursen ligger på förmiddagarna. Irriterande att de inte kunde svara på det då jag ringde. Men jag håller tummarna! Ikväll ska jag sitta barnvakt en stund hos Beatrice.

Lovar att lägga upp lite bilder snart också. Vet att det är sjukt tråkigt och bara läsa hela tiden!

Kommentarer
Postat av: brooooor

holy woky vilket långt inlägg.



gillas (:

2009-01-13 @ 16:30:21
URL: http://woky.blogg.se/
Postat av: jonna

nej UCH vad jag hatar dina uppdateringar. jag ser i kors när jag läst klart! vad sägs om att blogga lite varje dag..? ;)

2009-01-13 @ 22:33:25
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: jonna

nej UCH vad jag hatar dina uppdateringar. jag ser i kors när jag läst klart! vad sägs om att blogga lite varje dag..? ;)

2009-01-13 @ 22:33:37
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: Kattis

Det var ett inlägg som hette duga, haha! Verkar som du haft en kul vecka i alla fall! Ni kom snabbt in i Londonlivet igen må jag säga, underbart! Vad avis jag blir...

2009-01-13 @ 23:17:57
Postat av: matilda

bra julie! vi tog oss i kragen bade du och jag efter ett hyfsat langt uppehall, vi ar val inga fantastiska bloggare kanske haha :) nu blev jag jattenyfiken pa tigertiger! vart ligger det? maste testas! puss

2009-01-14 @ 11:16:38
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0