Thursday

Jag var på min första engelskakurs i morse. De var snälla nog att ge mig en provgång så jag slapp betala... Jag var väll bland de första in i klassrummet men sedan så kom det kanske tolv stycken till. Jag var i alla fall den enda från Norden haha. Det var en mycket trevlig kvinna som satt bredvid mig som hette Kenza som kom från Marocko, de andra kom från Slovakien, Tjeckien, Spanien, Saudarabien och några andra länder som jag inte la på minnet. Jag var lätt bäst där haha. Frågade sedan läraren i slutet av lektionen vad hon tyckte att jag skulle göra eftersom nivån kanske var lite för lätt för mig. Hon sa att jag kunde pröva på några gånger till innan jag bestämde mig helt och hon skulle försöka skaffa fram svårare uppgifter. Ska alltså gå på tisdag nästa vecka samt på torsdagen sedan har jag nog bestämt mig. Alla "elever" eller de jag satt vid var jättetrevliga, bara det att de var 25 år äldre än jag själv var!

Jaja, vi får se.

Ska nog gå till skolan som ligger precis vid oss i morgon och fråga efter assistentsarbetet...de söker nämligen en assistent på förmiddagarna. Kan ju alltid fråga!

Hur har dagen annars varit då? Jo bara bra! Den har gått nedrans fort. Vi har lekt, bakat, målat hållt på med lera och kollat på film...ändå har vi inte hunnit vara med att vara ute! Nu ligger de små och sover och jag ska stryka lite medan jag kollar på Grey´s. I morgon blir en heldag...eller nästan. Chloé kommer hit och jag ska ta hand om de tre i en timma. Sedan ska jag hem med Chloé till dem och va med henne till tre...eller var det till fyra?? Hmmm, jaja. På kvällen blir det utgång. Tyvärr fick jag just reda på att Anna var sjuk, ;( Faan ta dig Anna, gå ut ändå! haha...nejdå men krya på dig :) Hoppas Jonna är ledig, det återstå att se...annars kommer vi nog ha det kul i alla fall, jag, Matilda och Ebba.

See you tomorrow!


Kommentarer
Postat av: matilda

vad kul det later!! jag vill ocksa! susse foljer med ut ikvall. ebba kan tyvarr inte for hon har ingenstans att sova. see you! puss

2009-01-16 @ 13:35:27
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0