Bye bye Miss Klementsson!

I söndags började jag i stort sätt dagen med Karlsson på taket. Vilken underskattad film säger jag bara! Tänker inte direkt hålla något långt tal om Astrid Lindgrens alla barnböcker/filmer men jag tycker att det är en skam att hon inte fick Nobelpriset i litteratur. Eftermiddagen gick undan och vid fem snåret begav sig trion mot London Bridge. där träffade vi Matilda och Ebba.Vi skulle äta den sista måltiden med Ebba, snyft;( Vi åt på en jättegod thailändsk restaurang precis vid vattnen. Mycket fint. Servitrisen var väll mindre fin, men ska inte ödsla min tid att skriva om henne. Efter det begav vi oss mot puben som också ligger precis vid vattnet. Där satt vi ett tag innan det var dags att ta farväl av käraste Ebba. Det känns ärligt talat helt tomt nu när hon har lämnat oss. Vad ska vi nu göra på lördagarna och söndagarna då vi inte har dig Ebba? Jaja, jag är helt övertygad om att du kommer få det kanoners i Bryssel. Var beredd på att vi, i alla fall jag kommer och hälsar på dig snarast!

I går jobbade jag först hos Beatrice och sen här hemma. Dagen gick väldigt fort. Eftersom jag hade fått hemmanyckeln av Jonna kunde jag efter middagen gå till henne och göra mig i ordning i lugn och ro. Japp, jag förfestade på egen hand eftersom Jonna umgicks med sin kära moster och kusin. Jag hämtade upp henne vid Tottenham Court och vi spatserade till TigerTiger efter hennes mycket snabba tillfixande på Donkens toalett. Harkelharkel.

Vi förbrände ett antal kalorier på Tiger som vanligt. Vi fick också syn på Norges stureplanselit. Herregud vilka patetiska människor. Hur kul har de på en skala ett till brödrost? Varför gå med sin jacka inomhus då det är ca. 25 grader varmt - bara för att visa att det är en  Barbour eller vadå?

Nåväl, kl. 4 var vi i alla fall hemma. Stupade i säng och 6 h senare ringde väckarklockan. Hade prov i skolan. Gick lysande. I passed it som det så fint stod på resultatet. Resten av dagen har vi inte gjort så mycket. I morgon är det reda onsdag. Tiden går undan... I morgon kommer förresten söta Sandra till London:) Ska bli så kul att träffa henne, blir nog i helgen. Dessutom är det bara 1 vecka och två dagar kvar tills familjen åker. Sedan bara 4 dagar kvar tills jag åker till Bordeaux. Två veckor senare kommer min kära moder och Catinca hit:)

Är antagligen ledig en vecka mellan den 9-16 maj. Funderar på att dra en sväng till Bryssel kanske? Ebba? Vi få la se.
På fredag är det photoshoot för Merci Maman, ska bli kuljul.:)

Kommentarer
Postat av: jonna

vad var det sista du skrev om!?



du har ju för tusan missat att skriva om vår underbara fredagsnatt! skandal. hursomhelst. stekare från norge är iocke något att driva om. "de må vare pine pågar" som vi brukar säga... gud hans min när jag började steka, helt underbar! haha.



tack för ännu en fab helg, nu är vi ju dessutom halvvägs till nästa!

2009-03-31 @ 22:18:35
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0