Co-operative

Nu sitter jag barnvakt at Victor, Alienore och Ferdinand och kakar notter fran co-operative butiken. Hittade aven svenska kottbullar dar, vilket gladde mig oerhort mycket. Lunchen klar for i morgon! Tack Anna for tipset. Hittade dock inte Annas pepparkakor.

Helgen har varit utomordentlig. I fredags efter kursen begav jag mig till Chelsea och joinade Jonna och hennes barn. Vi satt i parken lange och val och tjotade pa som vanligt. Vid sju satt jag hemma som barnvakt. Vet inte riktigt vad jag gjorde - jo kollade pa en massa klipp och program pa the computer.

Pa lordagen akte trion till High Street Kensington. Vi kollade i butiker och at pa Pizza Hut. Till min overraksning bestallde jag en getostsallad. Japp, jag har borjat min diet. Anna svek oss och jag och Jones akte till respektive hem for att gora oss vackra. Det blev en laaang kvall. Det borjade med en mycket god middag pa The Mitre, sedan vin och lite dancing pa The Elk, promenad samt en hel del konversationer pa "torget", ett halvt glas vin och prat pa Sugar Hut och sist men inte minst efterfest i West Brompton. Kom hem 06.30 - en halvtimme innan barnen oppnade sina sma kristallogon.  En mycket kul kvall maste jag saga. Fulham ar inte fy skam att ga ut i!

Hann anda med min 4 h somn innan Jones ringde och vackte mig. Vi akte till Hyde Park och solade oss med Anna, Matilda. Efter ett tag kom aven Lisa, kul att traffa henne eftersom vi inte har sett varandra pa ett tag. Det vart en hel del snack och djupare samtal om allt och inget. Var tvungen att motvilligt bege mig hem framat kvallskroken eftersom jag skulle sitta barnvakt, surprise, surprise!

Mandagen tillbringades i Kingston med supertrion. Vi picknickade i en sakallad park, fikade och at ytterligare an gang, detta inom loppet av 6 h. Det blev en laaaang promenad i det underbara vadret langst vattnet bland alla mysiga pubar och restauranger. Jag rekomenderar varmt att besoka Kingston! Vi bestamde oss aven att kopa en lagenhet med takterass. Harligt med sadana impulskop tycker jag! Nu kanske ni undrar varfor jag va ledig pa en mandag - jag skolkade fran jobbet helt enkelt.

Idag akte jag och Mailys till Putney dar vi hade playdate med Anna och hennes barn pa ett lekcenter. De 2 h gick ackligt fort. Pa hemvagen somnade skruttan och jag passade pa att kopa tidningen och dricka kaffe, innan jag hamtade lillen.

I morgon ar det redan onsdag! Kors i taket sager jag bara. Da ska jag lamna ungarna pa dagis, stada, stryka och gora lite annat smatt och gott.

Forlat Mor att jag glomde Mors dag, men jag ringde ju faktiskt pa den engelska mors dagen!;) Puss pa dig anda!

Kommentarer
Postat av: jonna

åh bummer, mors dag... fast jag pratade med mamma lääänge idag på telefon och hon lät så glad så så hon hade nog glömt det hela också!



och du, vi har ett jävla bra jobb att skolka ifrån! haha.

2009-05-27 @ 00:45:31
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: bror

puckon! mors dag är nu på söndag! haha! :)

2009-05-27 @ 19:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0