Jobba & Jobba

Idag har jag jobbat hela dagen, det gick bra, men söndagar é ju alltid såå sega, men jag tjänar ju pengar... så det är så jag får tänka och sen é jag glad att jag har ett jobb här i Strängnäs, är ju inte så enkelt å få jobb här precis.

Jag trivs absolut på jobbet men ibland får man krupp på alla sjukt snåla och griniga människor...

En tant kommer in i butiken:

J - ja tack ...?

T - jag vill ha en bakelse och en kaffe

J - då blir det 47 kr.
 Tanten stirrar på mig i typ 20 sek.

T - HERREGUD vad dyrt! Det är ju dyrare här än i Sthlm...

J - Njae, det vet jag inte riktigt, det beror väll på vilka ställen man går till

T - Du lilla gumman, jag har bott i Sthlm i 60 år så jag vet, jag skulle inte ha gått hit, jag skulle ha fikat på pansionärernas hus istället, där tar de bara 10 kr. för en kaffe!

J - jaa....
Kärringen går och stannar...

T - Vart har du kaffet någonstans då?

J - ( Med lika glatt tonläge som vanligt och det falskaste leendet på läpparna) Det står där, på buffén.

T - Jaha, så det ingår självservering i priset också, jo jag tackar...

Gud vad trevligt det är med dessa kunder! Alltså jag kan inte fatta varför de går och fikar på stan om de ändå bara klagar på priset, baka själv för helvete, så fattar Ni hur jäkla mycket jobb det är med allting. Det värsta jag vet är när man blir nedvärderad och utskälld av kunder som tror att vi fortfarande lever i 80-talet ,då allt var 50 % billigare, GAhhh











Men jag vill också tacka och nämna de kunder som alltid är lika glada och ger oss beröm! Tack tack för att ni finns.

Nepp nu ska jag duscha å sitta framför tv resten av kvällen, i morrn väntar mer jobb och träffa Bea :)


Kommentarer
Postat av: Britus

Fniss! Gulliga tanter det finns. Snart slipper ju du dom.....

2008-08-18 @ 11:44:41
Postat av: Britney

Julie!! DU är dålig på att uppdatera din blogg! Varje dag måste man skriva! =O)

2008-08-28 @ 21:01:13
Postat av: Julie

HAhaha jättekul Brita, lovar att skriva varje dag i London men då får du lova å komma ner å hälsa på!

2008-08-29 @ 11:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0