Jobba hela veckan lång...almost

Jaha, det får bli en sammanfattning som vanligt på 7 dagar, suck:

Lördag 29/12: Började dagen med att kila till de Montaille. Jobbade till tre och gick sedan hem för att fixa i ordning mig och packa lite saker till sleepovern hos Matilda. Hämtade upp henne på Victoria Station och vi åt på någon restaurang där. Det blev nachostallrik, låter väldigt gott men vi blev förvånade då vi såg att det inte fanns någon köttfärs med. Middagen bestod alltså bara av nachochips. Det blev en konstig mättnad. Vi åkte hem till henne och fixade oss inför kvällen. Vid tio gick vi till Bens, Sams och Jacks place där födelsedagsfesten ägde rum. En väldigt trevlig, kul och minst sagt konstig kväll som slutade med att jag och Matilda traskade hemmåt kl. 7.00.



Söndag: 45 minuter senare vaknade jag och pigg som en mört begav jag mig hemmåt. Jonna och jag skulle nämligen jobba som pysseltanter på Deep. Sammanlagt var det två eller kanske tre barn som kom till vår lilla hörna, men dagen gick förvånansvärt fort ändå! Dessutom fick vi ju äta julbord, mums :) Vid 5 tiden åkte vi hem till Jonna och kollade på tv. En riktigt mysig dag, somnade som en stock.

Måndag - torsdag: Jobbade på som vanligt. I tisdags förmiddag tog jag hand om Chloé och gick lite ärenden åt Beatrice. I torsdags åkte jag och barnen in till South Kensington för att utforska Naturhistoriska museumet för tredje gången. Lika uppskattat varje gång. Väldigt bra sysselsättning må jag säga! De fick till och med åka karusell efteråt! Det var nämligen julmarknad och en jättefin gammal karusell stod där mitt i allting så jag betalade glatt och lät de åka. De var helt lyriska då föräldrarna kom hem eftersom det var första gången de hade åkt en "karusell".



Fredag: Steg upp vid 7.00 och jobbade till 16.00. Klirrklirr i kassan. Unnade mig en manikyr för 100 kr! Riktigt bra blev det, värt pengarna kan jag säga:) Kilade hem en stund och vid 19 befann jag mig i huset bredvid. Skulle nämligen sitta barnvakt åt en ny familj! Herregud vilket snyggt hus! Blev väldigt imponerad av inredningen. Egentligen är det ju samma hus som vi bor i men de hade renoverat en hel del och det var lite mer exklusivt inrett. Föräldrarna var väldigt rara, likaså barnen. Den 6-månaders gamla babyn sov dock då jag kom men fick i alla fall 30 minuter att umgås med 3,5 åringen Victoire innan hon skulle gå och lägga sig. Hela hennes rum gick i rosa och hon hade väll alla leksaker man kan tänka sig. Väldigt mogen och smart liten flicka det där. Gick ner och åt pizzan de hade köpt åt mig, satte mig framför datorn och kollade sedan på tv resten av kvällen. Vid 23.30 kom föräldrarna hem med sitt glada umgänge. De var dubbelt så glada då de kom hem och det slutade också i dubbelt så bra lön haha. Sprit gör susen säger jag bara för småbarnsföräldrar!

Lördag: Jag och Jonna åkte in till stan för att julshoppa. Det blev en julkapp för min del och resten till mig själv. Jonna införskaffade även hon en del, bl.a. en väldigt söt nyårsklänning. Lite avundsjuk, vill också hitta en! Hela Regent Street och Oxford Street var gågata denna helg, alltså blev det lite lättare att spatsera längs de annars fyllda trotoarerna. Fastän det var gågata var det ändå späckat med folk. Undrar hur många miljarder kronor som läggs på julklappar detta år...Vi var hemma vid fem. Helt slut båda två efter en heldag utan lunch på stan. Men det var det absolut värt :D Vi beställde indisk mat som vi förövrigt fick vänta på i 2,5 timma. Nu vet vi att vi inte ska beställa hem indisk take away. Vi kollade på min sex & the city box som jag införskaffat mig under dagen och P.S. I love you.

James Bond bilen på Regent Street
Bondbilen

Söndag: Äntligen har jag kommit till den sista dagen... Jag och Jonna åkte till Deep och pysslade med alla barnen. Ritkigt mycket folk var det som hade beställt bord så många barn blev det. Steven var tomte vilket kanske inte var en strålande succé hos barnen, men någorlunda uppskattat i alla fall då de fick se den stora säcken. Vi fick i alla fall ett gott skratt. Fick också träffa Emelia vilket var kul! Det blev då julbordsmat även idag, yummie.

Nu ska jag vara riktigt duktig och blogga varje dag, i alla fall tills jag kommer hem den 19! Hoppas det håller i sig!

Kommentarer
Postat av: matilda

bra julie! vilket inlagg =) nu ar det inte langt kvar tills vi star pa svensk mark! puss och gonatt

2008-12-08 @ 00:32:36
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0