Oops!

Vad hände med att jag skulle skriva varje dag, well well. Har inte haft tid ärligt talat.

Söndags: Åkte till Deep med Jonna och jobbade till tre. Åt för tredje gången av det mycket goda julbordet. Tror att det var det godaste av de tre faktiskt! Eftersom Oscar var sjuk åkte vi som sagt hem tidigare. Var hemma hos dem ett tag och stack strax efter Anna hade kommit. Skulle sitta barnvakt så för min del blev det inget ölande på kvällen:(

Måndag: Steg upp tidigt eftersom Beatrice behövde mig. Lämnade Martin i skolan och jobbade resten av förmiddagen för Beatrice. Hämtade Maïlys och Atrhur på dagis. Vi spelade fotboll i parken ett tag innan vi gick hem. På kvällen träffade jag Jonna, Anna och Ebba. Vi åt på Gourmet Burger. Unnade oss det faktiskt! Väldigt gott. Sedan begav vi oss mot The Slug. Vi vinkade av Ebba eftersom hon skulle hem. Då vi var påväg in på The Slug stoppade en vakt oss. Självklart ville han se legg och eftersom jag inte hade något med mig min dumskalle sprang jag så glatt hem och hämtade det. Tur att jag bor nära! Väl därinne köpte vi varsin öl för 1,5 pund...galet billigt. Vi pratade ett tag innan Anna tänkte på refrängen. Jag och Jonna gick vidare till The Cabin. Ett väldigt mysigt, fräsht ställe måste jag säga. Anne-Charlotte, vars barn jag ibland sitter barnvakt åt hade tipsat mig om det stället. Jag drack en Apple Crumble, en väldigt julig drink med äpple och kanel. Livsfarlig. Väldigt god. "Vinglade" hemmåt och somnade bumms.


Idag fick jag lite sovmorgon innan jag begav mig till Beatrice. De är verkligen som min tredje familj! Egentligen skulle jag ha jobbat för henne, men eftersom Chloé var sjuk fick jag ta hand om henne istället. Gick till posten för sista gången i år. Tror ärligt talat att gubben i kassan kommer att sakna mig lite. Har väll varit där ett tiotal gånger de sista två veckorna.

Maïlys hade sitt julspel idag. Så fruktansvärt söta barn! Alla skulle egentligen sjunga men det slutade med att 50% av barnen grät och endast dagisfröknarna satt med lite för ansträngda glada miner och sjöng. Hervé kom förbi och kollade.

Galet söt


Trodde att det skulle sluta i kalabalik som det gjorde förra gången han lämnade barnen, men det gick som smort! Vi gick till parken och gungade efteråt. Hemma bakade vi min födelsedagstårta. Det blev kladdkaka, surprise surprise! På kvällen firade familjen mig i förskott eftersom Delphine inte ska vara hemma på torsdag. Fick jättesöta smycken, handkräm och ett läppglans från L'Occitaine. Familjen är ju för söt! Vi drinkade lite innan middagen och åt sedan ostfondue, väldigt smarrigt! Till efterrätt blev det den berömda kladdkakan. Det kändes riktigt bra igår då jag satt och pratade med föräldrarna. Vi satt nästan en timme vid middagsbordet och bara pratade! Jag kommer nog till och med att sakna dem lite då jag kommit hem.

Idag gick jag återigen upp med tuppen och lämnade både Martin och Chloé i skolan. Efter det jobabde jag i någon timme. Fick ett jättefint armband av Beatrice från hennes kollektion i födelsedagspresent/julkapp. Idag slog jag även in ett armband till den grekiska prinsessan! Snacka om att jag var noggrann! Prinsessan själv skulle egentligen hämta den nu på förmiddagen men det blev ändrat så hennes assistent kom istället, synd!


http://www.mercimaman.co.uk/

Har börjat packa lite smått. Tror faktiskt att jag kommer få plats med allting! Har köpt lite onödigt stora julkappar.





Kommentarer
Postat av: jonna

åh,lyllos dig som fick ett så fint armband! vad kul att du fick så många presenter! nu ska jag laga mat... snart är det bsf! "spääännande" ;)

2008-12-17 @ 20:15:35
URL: http://jonnakatarina.blogg
Postat av: bror

snart är du hemma. haha, maïlys ser väldigt road ut av julsången. (:

2008-12-17 @ 22:20:11
Postat av: anna

GRATTIS JULIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kom hem snart, saknar dig lite! pusspusspusspusspuss

2008-12-19 @ 12:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0