Fika i Notting Hill

Söndagen:

Vi begav oss in till staden och gick på primark för att införskaffa sockor, trosor och en pyjamaströja. Sedan hittade jag en trevlig affär som säljer mycket basplagg till mycket rimliga priser. Vi begav oss mot Notting Hill där vi träffade Anna och Matilda. Vi fikade på ett jättemysigt café på deras uteserveringen. Pratade och skrattade ihjäl oss som vanligt och efter någon timme ver det dags för alla att bege sig hemåt. Somnade direkt då jag gick och la mig vilket var mycket skönt!

Nästa helg åker familjen till Frankrike igen! Tänkte åka och hälsa på min kusin i Paris men när jag fick reda på att jag är ledig en vecka i vår ändrade jag mina planer. Mellan den 6 eller 7 - 15 februari är jag nämligen ledig. Har som plan att åka första helgen till Paris och på måndagen bege mig till Libourne för att där hälsa på mina farföräldrar. På onsdagen/torsdagen tänkte jag ta en tripp till Wien för att besöka min käre morbror och hans fru. Hoppas att detta ska gå, för det vore kanonkul!








I helgen fyller också Matilda år. Det ska självfallet firas på fredagen eller lördagen med alla som hon känner här i London! Funderar på att besöka Bricklane, Greenwich, IKEA, och Europas största varuhus i Westfield. Jag kommer i alla fall inte gå sysslolös denna helg.

Ville egentligen gå med barnen till badhuset i morgon, men vet inte om det är en sådan bra idé eftersom Arthur fortfarande hostar. Får som vanligt hitta på något annat.

Kommentarer
Postat av: borr

hey. skönt att få en mini-semester igen, hur länge blir de borta denhär gången? (:



& det vore ju grymt kul om du gjorde den europa-resa du planerar, eller, planning on english. you know i can prata english gooder than swedish. i'm very talent. you know.



sen ska jag också lära dig, eller, i will also läern you, att då man säger "know" uttalas även k:et. nu vet du, jag menar så att du inte gör bort dig. för det är ju det sista man vill! (it's the sist thing you will)



au revoir. (hejdå)

2008-11-03 @ 19:17:14
URL: http://woky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0