de Montaille & de Gironde

Vilken helg...

Skrev i torsdags att jag skulle till Westfield på fredagen. Så belv dock inte fallet. Fredag morgon kl. 07.30 ringer en mamma i panik och frågar om jag kan passa hennes barn. En haltimme senare är jag påväg mot familjen de Gironde. Jag kanckar på dörren och efter ett tag kommer pappan ut med morgonrock och ser ganska överraskad ut att just jag står där. Det kanske tar fem sekunder innan jag fattar att jag har gått till fel familj! Pinsamt men lite småroligt. Som tur är bor dessa två familjer väldigt nära varandra. Jag springer över till den andra familjen de Montaille och min arbetsdag har nu börjat...

Barnen Chloé och Martin tog jag hand om hela fredagen. Eller jag lämnade den fyraårige Martin i skolan vid 9 och gick sedan till parken med lilla tvååriga Chloé. Dessa barn är nog de mest väluppfostrade, glada och sötaste barn jag har träffat. Även om jag gillar mina små parvlar framstår de som värsta vildarna i jämförelse med Chloé och Martin. Vid fem kom mamman hem och jag kilade över till mig för att göra mig i ordning inför kvällens födelsedagsfirande. Jonna kom över och vi fixade oss en sista gång. Vi begav oss mot Leicester Square där vi mötte upp Anna, Matilda och Susse. Kul och träffa Susse igen som nu också bor i England fast i Chitchester. (Vet inte riktigt om det stavas så, men det uttalas på detta sätt, väldigt speciellt namn på en stad...) Matilda hade beställt bord på den italienska restaurangen Strada så vi kilade dit. God middag och efter den en promenad mot Walkabout. Vi stannade på en pub innan och tog varsin pint.

Kön var lång till Walkabout men vi fick gå in liite före alla andra haha... Vi stod på dansglovet i princip hela kvällen och strax innan tre sade vi hejdå och gick till Trafalgar Square där vår buss gick ifrån. Hade konstigt nog haft en obehaglig känsla i vänstra ögat hela kvällen och på slutet gjorde det till och med riktigt ont. Det visade sig på lördagmorgonen att en infammation hade letat sig in i mitt lilla öga och det såg väll inte riktigt lika friskt ut som det högra. Men inga sura miner här inte, vi begav oss mot IKEA där Ebba väntade på oss. Efter ett mål med köttbullar, potatis, lingonsylt, gräddsås samt en delicatoboll var vi redo för Londons IKEA. Blev jätteglad för jag hittade nämligen riktigt fina affisher med motiv på Paris samt söta påslakan. Köpte svenskt godis och delicatobollar med mig hem också.




Var hemma strax innan sju. En timme senare befann jag mig hos familjen de Montaille för att sitta barnvakt åt de små änglarna. När barnen gått och lagt sig kollade jag på The Weatherman. En väldigt tråkig film som jag verkligen inte rekomenderar. Trodde den skulle vara mycket bättre, Nicolas Cage brukar spela i bra filmer, men inte i denna.

På söndagen hade jag Jonna och Ebba bestämt att vi skulle vara riktigt kulturella och utforska ett av Londons museum. Det blev National Gallery, en inte allför lång visit men vi gick i några salar och studerade alla dessa målningar flitigt. Innan dess åt vi lunch vid London Bridge på en supermysig pub. Fish and Chips blev det - riktigt gott. Jag införskaffade mig även ett par vantar och en mössa i närheten. Denna dag var hittils den mysigaste söndag jag någonsin tillbringat i London skulle jag tro. Vi gick och vi gick och vi gick. Det belv också ett besök i Saint Pauls Cathedral. Tände ett ljus där för morfar... Väldigt mäktig kyrka kan jag säga. Vid sextiden sade vi hejdå till Ebba och jag följde med Jonna hem och kollade på Mysteriet på Greveholm!


   
                  London Bridge                                                         Towern

      



Söndagsmys i stan
           
               Jag och Ebba i den söta gallerian



Söndagsmys i stan


Idag kom Hérvés bror hit med en kompis. Riktigt trevliga och lite roligare att ha sällskap under förmiddagen! Tror dock inte att jag kommer få se mycket av dem under veckan eftersom de nog ska turista en hel del. Nu ikväll sitter jag barnvakt och i morgon kväll ska jag sitta barnvakt åt familjen de Montaille. :)

Kommentarer
Postat av: jonna

den där sista bilden på oss är verkligen gräslig! men är det jul så är det! (?) ;D

2008-11-11 @ 00:58:45
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: matilda

jag tycker den ar helt otroligt sot! ni ser ut som de dar trevliga manniskorna man onskar man kande- och sa kommer man pa att (!) det gor jag ju! :)

2008-11-11 @ 02:33:19
URL: http://mittlondon.blogg.se/
Postat av: anna

men julie va fan hände med lussebullen då?

och härmis, jag har samma lakan! visst var det skumt att man fick med FYRA (!) örngott, jag menar, vem har så många kuddar...?



pöööööss

2008-11-12 @ 17:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0