Jeanne & Ines

Steg upp kl, 07.30, glad och pigg som en solstråle... Jag tror mamma, pappa och Louis precis vet hur jag ser ut på morgonen då jag är som piggast. Kl. 9.00 befann jag mig hos Caroline. Det verkade som om det skulle bli en relativt lugn förmiddag med lilla Jeanne. Jag trodde fel. 10 minuter efter Caroline hade gått hemmifrån började Jeanne stortjuta. I 45 minuter om inte 1 timma gjorde jag allt som stod i min makt för att få det lilla livet att sluta gråta. Jag försökte få henne att rapa, äta, sova, jag vaggade henne fram och tillbaka. Efter 1 timme somnade hon. Hon sov i 1,5 h och sedan var det dags att ta upp henne ur sängen igen. Mamman bad om ursäkt eftersom det var första gången hon lämnade sin dotter till någon annan ett par timmar. Men sade såklart att det inte var någon fara. Det skumma var att hon sa att jag skulle få 32 pund men när jag fick lönen var det endast 22 pund! tror hon av misstag gav mig fel, för jag tycker det inte verkar likt henne att lura mig. Ångrar lite att jag inte sade någonting men om det händer en gång till ska jag absolut ta upp det med henne. Är ändå nöjd med mina 22 pund - jobbade aktivt i 2 h - alltså 11 pund/h.

Gick hem och åt lunch, tog en powernap eftersom jag var lite småmör och begav mig sedan till Aude. Jag uppfattade det som att Aude var mer nervös än Ines eftersom det också var hennes första gång hon lämnade sitt barn ensam med en "främmande" människa. Jag och Ines gick till parken och tog en liten promenad innan vi gick hem igen. Jag undrar om folk tror att jag är mamma då jag går med barn...det är nämligen väldigt många som kollar och ler vänligt. Eller ser jag väll ut som en typsik au-pair. Ärligt talat tror jag det beror på vilka kläder jag har på mig haha, det är sant!

Efter 2 h med Ines gick jag hem och här sitter jag nu och väntar på att Jonna ska höra av sig. Anna kommer också hem till henne ikväll. Ska bli himla mysigt:D Får se vad jag köper för något att äta... I morgon är jag ledig, får se vad vi hittar på! På kvällen sitter jag barnvakt men på söndag är jag ledig hela dagen:D

Jag säger bara barn, barn, barn - jag tycker verkligen det är jätteroligt och jobba som jag gör nu, men det kommer nog dröja ett bra tag innan jag skaffar barn.




Kommentarer
Postat av: pappa

Dröja innan du skaffar barn? Jag vill påminna dig en sak, flickan min.

Frans skulle skaffa Vikan, Louis ihop med Madde och du med Prins Philip i fall du glömde! Prinsen har inte hela livet... Skynda på!!!

PS: Hur blev det med klippningen. Jag vill se resultatet!

2008-11-15 @ 21:58:45
Postat av: Anonym

2008-11-15 @ 22:01:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0