Kan inte sova

Det straffar sig när man går upp 11.30 en lördagsmorgon. Kan nämligen inte sova...

Veckan har gått bra och fort som vanligt. Träffade Maggan och Annie i tisdags kväll. Vi åt i Chinatown och promenerade i det snöblandaderegnet - ni hörde rätt det snöade i London! Väldigt trevligt att träffa dem. Försökte tipsa dem så gott jag kunde om affärer och platser. Två dagar efter var det alltså torsdag och Arthur hade en kompis här hemma. Delphine hade redan sagt att de lekte mycket för sig själva men efter någon timme bestämde jag mig för att vara en duktig au-pair och satte de i arbete. De fick äran att baka en kladdkaka. Jag gjorde tyvärr misstaget att ha i lite för mycket olja så resultatet vill jag inte tala om. Stackars barn säger jag bara, de har det inte lätt.

Fredagen kom och jag umgicks med Jonna under dagen. En hel del springande på stan för att hon skulle finna outfiten till kvällen. Vilket resulterade med att hon tog det hon hade hemma istället. Jag är en mycket tålmodig människa, det tycker jag! Anna kom och vi begav oss mot Leicester Square där Angus Steak House väntade. Ett fantastiskt ställe med väldigt god mat och alltid lika mycket folk. Åt en saftig köttbit med pommes och bea - lovely! Vi sprang vidare till Walkabout där vi möttes av många utklädda människor. Efter 3 timmars dans begav vi oss hemmåt. Som vanligt träffade vi på några då vi satt väntandes på busshållsplatesen...
Den ständiga frågan:

 - Where are you from? Germany?

Själv tar jag det som en förolämpning att folk alltid tror att vi pratar tyska. Är svenska verkligen så likt tyska?

Det blev som sagt sovmorgon på lördagen. Jag begav mig in med Jonna till staden för att fika med Ebba som jag inte sett på ett tag. Mycket trevligt och efter några timmars pratande på Nero begav vi oss hemmåt. Jag sade hejdå till kära Joner och gick till Waitrose där jag köpte jordgubbar och Ben & Jerry´s glass. Arthur kunde inte sova, så efter att jag klappat honom på ryggen för tredje gången ( nej, han är ingen hund ) somnade även han. Kollade lite på Sex & the city och vänner innan jag begav mig upp till mitt rum för att sova. Efter 30 minuter fattade jag att det inte var någon idé att försöka. Nu sitter jag alltså här och gör er nöjda. Vet att jag är fruktansvärt dålig på att uppdatera mig och ja, jag ska försöka bli bättre. I alla fall att jag skriver tre gånger i veckan!

Får se vad som händer i morgon. Ska kanske träffa Matilda som jag inte sett på en månad! Hoppas att någon familj ska ringa mig i morgon, så jag kan sitta barnvakt i veckan i tjäna lite extra!

Nej nu ska jag försöka att sova. Natti natti!


Kommentarer
Postat av: cissi

hej kusin vitamin. shit nu har du varit borta ett tag. låter som du har det härligt. Får lite ångest då jag hör vad kreativ du är med barnen, gud ja gkom aldrig på tanken att baka med dem, fast å andra sidan lekte jag doktor,frisör och ritade i ändlöst många timmar med dom...tror nog att jag blev mer av en lektant än en au pair, kanske därför jag inte fick så mkt respekt..hahah! men jag hade nog bättre väder än vad det låter som du har;)

vi får snacka nån dag snart på skype eller msn...har du skype? namn?



Ha det fint. och lycka till i veckan!

puss o kram

2008-11-02 @ 19:05:22
Postat av: michaela

Vinn en personlig illustration :)



http://michaelaa.webblogg.se/2008/november/vinn-en-illustration.html

2008-11-02 @ 19:15:12
URL: http://michaelaa.webblogg.se/
Postat av: Julie

Hej kusin vitamin!

Gärna det, vore kul å pratas vid lite! Helst på förmiddagarna mellan 10-13

Skype: julie.castaing

2008-11-03 @ 15:46:27
Postat av: cissi

hej! nu har jag addat dig på skype.så du får gå in o accepta mig. så vi kan prata. puss

2008-11-04 @ 11:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0