Förkyld

Igår skulle vi egentligen ha träffat Mille och Lotten, men så blev inte fallet. Vi tog en fika istället, studerade alla människor och åkte hem till Jonna. Det blev en fantastisk god middag bestående av panerad rödspätta med potatis, mums. Jag och Jonna åt nog för en hel familj tillsammans, det tog aldrig stopp, alltså fortsatte vi bara att äta haha. Har varit förkyld ett bra tag nu men igår började jag känna mig sämre, därför gjorde jag en riktig liten kurshot som Christian (Jonnas au-pair pappa som för övrigt är kock) tipsade mig om. En pressad citron med socker och en vitlöksklyfta. Trodde att det skulle hjälpa, men efter fem sek. kände jag hur det vände sig i magen. Jag rusade upp till toaletten...som tur var hände det inget men aldrig mer att jag gör om det! 

Idag får jag kurera mig med tabletter, te och nässpray. Hoppas det hjälper så att jag är fit for fight för en ny vecka. Annars får jag nog gå till apoteket och fråga om de har någon mirakelkur. Jobbigt att vara förkyld, har inte känt någon smak på snart en vecka, börjar bli lite irriterande. 

Kommentarer
Postat av: Aroma

Hua hua det låter förskräckligt äckligt !!

Jag tror att han blandat ihop 2 kurer

Varmt vatten en hel pressad cirton och så mycket honung att det går att dricka !!

2008-10-05 @ 21:42:23
Postat av: Julie

Haha, mycket möjligtatt han gjorde det för det var hemskt! Okey, tack för tipset ska pröva det. Vad kul att ni kommer snart, eller ja, om några veckor! Längtar puss

2008-10-06 @ 15:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0