Häliga, underbara middagar!

Sitter här nu i lugn och ro. Middagen var väll inte den lugnaste jag har varit med om. Nu förstår jag nästan varför småbarnsföräldrar låter barnen äta först. Vilket himlans liv det var idag vid middagsbordet, men jag bor ju faktiskt i en småbarnsfamilj...belive it or not:)

Dagen har varit jättebra! Jag laddade ner massa låtar igår kväll, så i morse satte jag igång med min powerwalk igen. Har haft någon veckas (eller två) uppehåll nu p.g.a. förkylningen. Det var riktigt härligt och gå med ny musik fastän vädret var dötrist. Hämtade barnen vid 13.00 som vanligt. Maïlys sov och under tiden bakade jag och Arthur drömmar med sylt i, mumma:D Dock vet jag inte om våra "svenska" kakor är lika uppskattade bland andra nationaliteter om ni förstår. Vet inte om föräldrarna bara säger att de är så himla goda för att vara snälla, eller om de verkligen tycker det. Haha...mycket onödigt man funderar på. Jag kan ju lika gärna äta upp dem och bli tjock och glad! Vi spelade vem där, vilket är ett mycket trevligt sällskapspel, om man nu kan kalla det så. Sedan försäkte vi oss på ett annat pysselspel som bygger på att man ska vika ett papper tills det har blivit ett djur, väldigt komplicerat...det stod på "spelet" att det var från 6 år, hur trög känner man sig inte! Det är sånt här som man egentligen inte ska erkänna haha. 

Tänkte att vi skulle bege oss till Bishop´s Park men eftersom det såg ut och börja regna vilken sekund som helst gick vi till den närmaste lekparken. Där lekte vi av oss i någon timme eller två och sprang sedan hem innan Maïlys skulle kissa på sig. 

Nu är jag fullständigt dötrött. I morgon ska jag träffa Jonna, vilket jag inte har gjort på hm...4-5 dagar, Rekord tror jag, det måste firas!;D Jag tror vi ska ta en lite tripp till Notting Hill och kolla på deras antikviteter och second hand butiker. På kvällen ska vi faktiskt, tro det eller ej, ut...kul! Med Anna Grabos ( har nu kommit på Anna, att jag inte kan skriva Anna G om Anna Grabos, eftersom era efternamn börjar på G - jobbigt värre, får skriva Grabos i fortsättningen) och Malin ska jag och Jonna få vara med om det omtalade Walkabout! Hoppas det är så kul som det sägs.




 Här har vi kakorna som vi bakade - fast våra såg aningens godare ut!

Kommentarer
Postat av: BROR

dessa uppdateringar gillas!

imorgon ska vi i klassen ha ett disco för förskolan upp till femman. det blir säkert livat med massa snoriga ungar som kommer och gråter för att den inte fick chans på den och för att den tog dens chips. men jag som är så råbra med barn hoppas ju på att klara det galaaant! (hmmmmm)

vad vart det för musik?

2008-10-23 @ 21:16:03
URL: http://woky.blogg.se/
Postat av: grothen anna

haha, det är nån som har klagat på samma problem förut med just oss två. tror det var helene. men ja, det är ett riktigt problem du har där =) vilken mysig dag du verkar ha haft hur som, hos mig har det vart lugnt. myles var så trött efter lekparken att vi gick hem för att mysa i soffan varpå jag somnade med myles på magen feamför shrek... haha, så kan det gå!

2008-10-23 @ 23:30:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0