Jabadabadu!

Låg och tänkte på mycket igår kväll. Bland annat på Viller Valle. Vet inte om det är någon annan än jag och Susse som har sett de filmerna. Jag verkligen älskade Viller Valle när jag var liten, okey även nu. Det var så spännande att få följa med på alla hans äventyr i medelhavet. Ingen tecknad film här inte, nej riktiga levande varelser, till skillnad från dagens barnprogram som jag inte ens vill uttala mig om. Jag förstår verkligen inte hur man kan sitta timmar framför tvn och se på sådan skit. Stackars barn säger jag bara! Det är ett svårt och jobbigt samhälle de får växa upp i;)

Förkylningen är kanske aningens på bättringsvägen. Är fortfarande täppt och känner ingen smak, men ingen huvudvärk längre:) Igår målade vi löv i köket, det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig men de små liven tyckte att det var kul ändå! Vi gick en kortis till parken eftersom det regnade. Delphine hade bett mig att tillaga någon grönsaksrätt, den blev inte alltför lyckad. Vi skrattade åt det hela vid matbordet och sa till barnen att detta kommer att bli kanongott om man bara tar på lite cheddarost. ( Det var förövrigt den enda osten vi hade i kylskåpet ). Tror inte att vi kommer att äta den maträtten en gång till. men det är alltid lika spännande och underhållande att prova på något nytt.

Är ledig hela helgen förrutom söndag kväll, ska bli väldigt skönt. På fredag blir det middag hemma hos Jonna med Anna och kanske Tuva. På lördag är vi bjudna till Johannas 22 fest, kul. Tror att det kommer bli en väldigt lyckad helg!

Nästa vecka kommer Jonnas kära broder Jesper:D Vi ska boka musikalbiljetter idag tror jag. Ytterligare något att se fram emot. Jag är även ledig en helg i början av november. Funderar på att boka en tågbiljett till Paris för att hälsa på min kusin och hennes familj...we will see

Kommentarer
Postat av: brooor

härligt med att du bloggar oftare!



2008-10-08 @ 20:51:37
URL: http://woky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0