Ny vecka med nya möjligheter

Jag vet att jag är fruktansvärt dålig på at uppdatera mig. Ännu en gång säger ag att jag ska försöka förbättra mig.

Förra veckan vart det inte så mycket arbete. Delphines mormor gick bort och det blev en mycket plötslig resa för dem till Frankrike på onsdagkvällen. Eftersom Lilian var i stan bestämde vi att vi skulle träffas på torsdagen. Det blev ett antal timmar på primark där hon köpte fasligt med underkläder, julklappar och andra presenter. För min del blev det en tvättkorg, galgar och en "värmeflaska" - nödvändiga grejor som är fruktansvärt tråkigt att lägga pengar på. Eller allt gick på 5 pund, det var ju trots allt Primark. Åkte hem vid 7 och in till stan igen för att träffa henne. Vi gick till en pub där vi satt och pratade länge om mycket. Vi begav oss därefter till Marble Arch där vi skulle träffa Anna och Sabina. Vi drog ut och var på två olika ställen. Roligt och träffa dem men inte så roliga uteställen. Eftersom jag var en ganska bra bit hemmifrån mitt i natten fick jag som tur var sova hos Lilian, hos hennes bror som förövrigt bodde i en väldigt shysst liten lägenhet med en väldigt snygg blå dörr...:)
 
Dagen efter träffade jag Jonna och Jesper. Vi begav oss mot stan och turistade på Harrods, Oxford Street, Piccadilly Circus, Trafalguar Square samt Big Ben. På kvällen fick jag äran att förlja med till Jonnas au-pair föräldrars restaurang Deep. Åt världens godaste sushi och vi bev bjudna på öl, vin och drinkar. Rekomenderar verkligen det stället - mycket god mat i en väldigt fräsh atmosfär.

På lördagen bega vi oss till teatern Palace där Spamalot skulle spelas. Vi satt högst upp och fick nästintill svindel. Musikalen var fantastiskt bra ch rolig och vi gick därifrån med träningsvärk i kinderna. Vi åt på en väldigt god gourmeburger restaurang som också var förvånansvärd billig. Vi åkte hem med bussen och satte oss för att kolla på Wall-E. En fruktansvärt tråkig film.

Söndagen spenderade vi med Anna och Ebba. Väldigt roligt att träffa de små liven igen!:D När vi gick på Oxford Street stötte vi på Anna G Sabina och Nancy. Nancy som jag inte träffat på kanske fyra år träffar jag i London liksom, lustigt och lite läskigt. Tror att vi båda blev lika chockade.

För att avsluta som vanligt sitter jag nu här i soffan igen och ska snart göra mig lite lunch. Vädret är i tristaste laget idag så vi får se om jag gnuggar mina geniknölar oredntligt och hittar på något kreativt med barnen här i eftermiddag.

Kommentarer
Postat av: matilda

hejsan! later som en toppenhelg! hur mycket fick ni ge for musikalbiljetterna? ar det en musikal man borde se? kram!

2008-10-20 @ 20:17:26
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0