Fort fort fort

Är dålig på att skriva varje dag så det får bli en sammanfattning på de senaste dagarna...

Söndag: Vaknade relativt tidigt av att barnen skrek av lycka eftersom de precis hade fått reda på att de skulle till parken... Jag gick upp och bestämde mig för att åka till Hyde Park och utforska Speakers Corner med Jonna. Efter en timmes väntan på henne där ( p.g.a. lokaltrafiken ) kom hon. Vi promenerade och hamnade slutligen vid Speakers Corner. Lite småläskigt eftersom det nästan blev bråk mellan talarna och publiken... 


       

Han pratade om hans hat mot Bush och Irakkriget                  Denna ganska läskiga person pratade om Guds existens


Vi strosade vidare till oxford street och gick hela vägen till Chinatown, Piccadilly Circus, Trafalgar Square, Big Ben och hamnade slutligen vid London Eye. Vi kiknade av skratt under vägen eftersom vi imiterade alla Benjamin klipp... hahaha


                          

Chinatown                                                                          Söta Jonna



     

Trafalgar Square                                                                            Big Ben


    

London Eye - får se om vi åker den nu i helgen...

Pratade med Anna och bestämde att vi skulle träffas på kvällen och se fyrverkerierna - fira att sommaren tagit slut.... varför förstår jag inte, hatar gråa och regniga höstdagar. Vi åkte hem för att byta om och vid 8 träffade vi Anna vid London Eye, tog en öl och spanade in alla "superheta" killar som vi lottade ut till varandra;)
Vid 10 gick vi upp på bron som alla andra och inväntade fyrverkerierna, kan väll säga att Magnus Cieslak dominerar på den fronten bättre än vad engelsmännen gör. Efter det kom Matilda, vi pratade ett tag och sedan begav sig jag och Jonna hem mot Fulham Hammersmith. Somnade på direkten efter en lång, otroligt rolig och intensiv dag!

    


Måndag: Gick powerwalk med Jonna (en mil) på morgonen. Cyklade hem och började städa och stryka. Ärligt talat var det faktiskt skönt att stå och stryka med ipoden igång:) Vid 1 hämtade jag Maïlys som sov sött i två timmar. Vi gick till lekparken ett tag innan vi skulle hämta Arthur. Hämtade lillen vid 5 och vi gick tillbaks till parken där dem båda fick leka av sig i en timme. Dagen gick otroligt fort - skönt:)


Idag gjorde vi lerfigurer och sjöng:D Jag är inte den enda med min fantastiska sångröst:) Maïlys älskar att sjunga medan Arthur försöker lära mig alla sånger som han kan, lite knepigt men jag spetsar öronen och gör mitt bästa då han försöker lära mig haha... Föräldrarna är på fotbollsmatch nu ikväll - Chelsea mot Bordeaux. Hoppas att Bordeaux vinner, men det lär de inte göra eftersom varje gång jag håller på ett lag förlorar dem. Tror att jag för otur på något sätt!
Pratade förrsesten med mormor nu ikväll, skönt att höra hennes glada röst igen:D Saknar henne, lilla mormor. För någon vecka sedan kom hon hem från Wien där hon hade firat min morbrors fru som fyllde 50 år! Är verkligen imponerad, hon fyller 85 nu i vinter och springer på stan, träffar vänner, har bjudningar och reser. Hoppas man själv är lika pigg när man börjar närma sig den åldern, men det är ett tag kvar så behöver nog inte oroa mig än :)

Nu ska jag kolla på DH, har halva säsong 1 och hela tvåan kvar så några kvällar till blir det nog!


Kommentarer
Postat av: jonna

vilka extremt fina kort du fick till på mig, haha. puss!

2008-09-17 @ 14:47:43
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: Henrik

Hej Julie,

Vad kul det är att följa ditt strävsamma liv på bloggen. Det verkar som om du har det bra. Kula tt Jonna bor så nära.

Idag flyger vi till Brasilien för 10 dagars jobb/fritid. Iguasso, Salvador och Forthaleza står på agendan. Många timmar i flygplan blir det.

Det vore så kul att få ned dig hit någon gång under vintern/våren. Få se vad vi kan göra.

Hälsa brorsan som kommer idag-hörde jag av Anne-Marie.

Puss och kram och lev väl

Henrik

2008-09-19 @ 08:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0