Regnet faller utanför

Det blev en turistig och mysig helg, glömde att berätta om fredagen...

Jag bestämde jag mig för att ensam åka till Buckingham Palace. Väl där såg jag den otroligt långa kön slingrande in till biljettförsäljningen - struntade i att köpa en, det får bli en annan gång. Måste säga att det bara var en upplevelse att få se detta palats,helt otroligt stort och vackert! Efter att ha suttit och studerat alla turister en stund tog jag en promenad genom Green Park som var smockfullt och gick vidare mot Piccadilly. Köpte lunch bland alla otroligt stressade affärsmän/kvinnor på Tescos - en väldigt billig men tråkig mataffär, där alla som inte har tid med att vänta 10 min. på en bättre lunch, köper en plastförpackad sandwich, en chipspåse och en flaska vatten. Gick runt lite på stan och kollade. Var faktiskt väldigt skönt att gå runt där själv, ibland behöver man det. Förut tyckte jag bara att det lät tragiskt att gå runt ensam och utforska platser, men jag ska ärligt säga att det är hur skönt som helst, man får gå precis hur man vill...

 
            

I lördags kväll var jag barnvakt åt en otroligt söt familj. Det tar knappt 10 min. med cykeln att komma till dem, så hoppas att det bir fler gånger, dessutom fick jag bra lön:) Kom dit 19.30, blev presenterade för barnen, Victor 4,5 år och Aliéonor 3 år, hur söta och snälla som helst. De visade mig alla spel de hade och vi lekte i någon timme innan det var dags att gå och lägga sig. Middagen stod framme, så det var bara för mig att hugga in och sätta mig framför tvn. Inte jätteansträngande måste jag säga, en timmes arbete och sedan bara kolla på tv/läsa medan de små liven sov och på det en bra lön! Mamman frågade om det var okey om hon behöll mitt nummer och självklart sade jag ja:)

Hoppas nu att denna familj eller den andra familjen som har mitt nummer hör av sig nu i veckan så jag får sitta barnvakt nu eller nästa vecka, skulle verkligen vilja gå på musikal!

I söndags åkte jag och Jonna in till Hyde Park där vi slog oss ner bland tusen andra i solen och åt, mysigt mysigt. Kilade hem till henne igen efter det och höll på att slockna i hennes säng. Cyklade hem och pratade lite med familjen, sedan lockade sängen rätt rejält. Kom sen på att jag nu varit här i en månad !!!

Gårdagen gick bra, tog en liten promenix på morgonkvisten, fixade lite hemma och sedan var arbetsdagen igång. Den gick som de flesta andra dagar fort men bra. Idag ska jag laga mat med Arthur, får se hur det går, men lillen älskar ju att baka så det lär nog inte bli några problemas. Jonna och jag har bestämt att på fredag, då även jag ska ha barnen hela dagen, ska vi åka till Science museum. Mycket roligare att ha playdate och något att se fram emot, hoppas att veckan går fort.

Kommentarer
Postat av: din älsklings-puttinutti bror <33333

det regnar här oxå. men det var skönt att snacka med dig idag, tack för det.



snart är det fredag!



2008-09-30 @ 22:22:43
URL: http://woky.blogg.se/
Postat av: Henrik

Hej söta Julie,

Det är så kul att följa din vardag så här på bloggen. Jag borde också göra detta. Hur gör man?



I måndags kom Ulrike och jag hem från 10 intensiva dagar i Brasilien- Iguazo, Salvador och Fortaleza.

I Iguazo tittade vi på världens största vattenfall bl a. Häpnadsväckande. Salvador och Fortaleza visade upp det typiska för Brasilien: kontrasterna mellan fattiga och rika i detta gigantiska land. Fascinerande och lite otäckt.

Hemresan tog 35 timmar så vi var lite möra vid hemkomsten och jag satte mig på flyget igen på tisdagen för att fara till jobb i Göteborg och Borås. Hem igen på onsdagen och höll lektioner på ett universitet igår. Idag går resan till Rom med min vän Mats från Göteborg. Skall bli jättekul. Hem på måndag och sedan bär det iväg till Göteborg/Skövde/Trollhättan för jobb. Mycket resande blir det just nu. Sen får jag i alla fall vara hemma i ett par veckor innan vi far till Victoria B.C. i Canada där Cecilia var en sommar för 6-7 år sedan. Vi skall vara på en kongress där.

Vi mår bra och Johan har hållit upp med att röka i en vecka nu. Han är duktig-hoppas det håller sig.

Ta hand om dig.

Puss & kram

Henrik

2008-10-03 @ 08:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0