Söndag & Måndag

Vill egentligen skriva lite varje dag men jag försöker i alla fall.

För att få en kort avslutning och sammanfattning på helgens händelser:

Söndag: Jag och Jonna upptäckte en ny galleria i närheten av var hon bor. Jag köpte ett kontantkort och vi satte oss och tog en kaffe i kanske en timme. Det är verkligen kul att sitta och kolla på folk, man kan fantisera om hur deras vardag ser ut m.m. :) Efter det gick jag hem och åt middag med familjen. Vid 19.30 kom Jonna hit, (hon fick hälsa på Delphine och Hervé), för att hämta upp mig. Vi gick till Fulham Broadway för att träffa Tuva, en kompis till Jonna som hon lärde känna förra gången hon var i London. Vi gick till en pub i närheten där vi tog en pint var. Vi satt säkert och pratade om allt mellan himmel och gjort i tre timmar. Vi sa byebye till Tuva och begav oss hem.

Måndag: Dagen började med en mil powerwalk. Härligt! Gick hem, åt och duschade. Hämtade Maylïs vid ett. Arthur skulle stanna kvar några timmar längre på dagis. Det kommer han nog göra varje måndag och onsdag. Jag och lillan gick hem. Hon sov i två timmar och vi hämtade Arthur. Gick förbi simhallen för att kolla hur mycket det kostar för mig att bada där med ungarna. Men behöver inte oroa mig om det, de betalar alla utgifter jag har med barnen... Vi gick till en lite mindre lekpark eftersom vi inte hade så mycket tid på oss. Väl där blev vi sittandes ett bra tag för att kolla på en hund som lekte...De är inte speciellt svårroade:) Vi gick hem, jag badade barnen och 18.20 kom Hérve hem.

Idag har jag också varit ute och gått i en timme. Nu sitter jag här och väntar på att klockan ska ticka. Det regnar så jag får se om vi går till stora lekparken idag eller om vi besöker biblioteket. Ska försöka hitta någon bra engelskakurs, men det är inte det enklaste har jag hört om man redan kan hyffsat bra engelska som jag...


Kommentarer
Postat av: Peggy

ÄNTLIGEN har jag hittat din blogg! kul med dina mejl julie, så man vet vad du har för dig. jag blev så nedrans avis när jag ringde matilda och ni sprang runt på oxford street... dagen efter sprang jag in i din mamma på systembolaget, och vi konstaterade att du verkade trivas himla bra. usch vad skönt..det gäller att hitta rätt familj. jag har hittat en. tyvärr bor de i södra england, typ 2 timmar med tåg från london, men de kommer antagligen flytta närmare innan jul så det skulle ju vara hur roligt som helst! hoppas allt fortfarande är lika bra som det har varit hittills. kräm och puss!

2008-09-09 @ 18:12:03
URL: http://globalfamily.blogg.se/
Postat av: anna

jag berättade det för min aupair-pappa och han stirrade på mig och sa "Myles och Maïlys!? SKÄMTAR du med mig!?" och så började han asgarva. Jag tog det på något sett som en hint att det inte kommer att bli något giftemål där... Synd! Men Myles kanske ändå är lite barnslig för Maïlys? (hur fan stavar man till hennes namn? Du har ju själv stavat olika överallt i bloggen, haha)



Jaha, annars då? VAd tror du om Arthur och Helena?



PUSS!

2008-09-10 @ 20:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0