Vipps!

Vipps har det gått tre dagar...nu börjar det gå undan:)

Tisdag: Gick en timme på morgonen i stan, kanske inte den mest lyckade promenadrundan. Var tvungen och stanna upp lite varstans vid rödljusen, men motionerade i alla fall! 
Hämtade båda barnen, Maïlys (så skrivs hennes namn Anna är 100% säer på det nu:) sov i två timmar. Det regnade ute, alltså bestämde jag mig för att kila till biblioteket med barnen. Det gick bra till en början men eftersom Maïlys ännu inte riktigt kan sitta still blev det ett kort besök. Vi gick hem i regnet vilket tog ett bra tag. Sedan var det kvälla och föräldrarna kom hem.

Känns rätt tråkigt att berätta detta men då slipper ni fråga!

Onsdag: Jonna kom förbi vid 9 och vi gick vår promenad, även denna gång inne i stan så att hon även skulle få lite omväxling. Vi sa byebye och efter det gjorde jag mig i ordning, dammsög i gästrummet, handlade och gick till biblioteket. Väl där hittade jag några broshyrer om språkkurser, bl.a. två jag blev intresserade av, vi får se vart det leder någonstans...vill så gärna börja!
Arthur stannade kvar i skolan längre och Maïlys tyckte inte det var alltför kul att gå hem ensam med mig. Efter hennes siesta gick hon och jag till stora lekparken därhon fick leka av sig en kort stund innan det var dags att hämta Arthur. Vi skulle lämna en present till en av hans vänner som hade fyllt år, men han var inte hemma. Vi gick till lilla lekparken som ligger 1 minut ifrån oss och kolladepå hundar och lekte. På kvällen begav jag mig till Jonna där jag förhörde Gustaf i franska...rätt kul faktiskt att kunna stå till tjänst till ett barn man aldrig träffat förrut! Jag fick nog ett pluspoäng av föräldrarna när de ringde hem och frågade ur det var och vad de gjorde. Jonna satt nämligen barnvakt.

Pappan: -Vad gr ni?

Gustaf: - Jonnas bästa kompis sitter och förhör mig i franska och Oscar och Jonna sitter och kollar på Nalle Puh!

Det börjar bra för mig :D

Idag ska jag nog träffa Jonna ett litet tag och sen hitta på något med mina barn, får se vad det blir. Hoppas på att det blir fint väder nu i eftermiddag men jag är tveksam.

Längtar till i morgon då jag ska träffa Matilda och Ebba i Notting Hill, vi ska gå på den stora marknaden där! Är barnvakt en kort stund på kvällen så hoppas på att Jonna också är det så vi kan kolla på sex & the city!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0