J'adore Paris!

Kl. 06.40 i morse gick mitt train till Paris. Klarade mig forvanansvart bra och hittade anda fram till Nancys dorr pa egen hand. Imponerande! Det var sakert tva ar sedan jag sag de sist, sa det ar riktigt kul att vara har! Jag har barattat om mitt Londonliv och fatt lite info om allt mojligt fran deras hall ocksa... Efter lunchen tog jag mig ut pa egen hand. Tog bussen till La tour Eiffel och promenerade resten av dagen. Det var verkligen sa fantasiskt skont att bara ga runt, fota och turista pa egen hand. Pa nagot konstigt satt kande jag mig inte som en turist utan som en i mangden. Visst jag ar ju hela 50% fransyska, men anda!
Kan ju latt saga att jag gillar Paris skarpt - alla vackra byggnader och sjalva stamningen...

Jag borjade alltsa vid Eiffeltornet och darifran gick jag till L'Arc de triomphe, fortsatte ner pa Champs Elysèe, Jardin des Tuileries och avslutade det hela utanfor Louvren. Det hela tog nagra timmar. Jag tog en snabb visit ocksa pa Sephora dar personalen var i full gang med en danstavling. De stod i en lang rad mot varandra och dancebattlade mot varandra! Sjukt kul och spontant! Jag joinade de inte vill jag bara saga haha!;)

Tog tunnelbanan "hem" och fick antligen traffa lilla Clara som hade varit hos dagmamman under dagen. Hur sot ar hon inte pa en skala ett till 10, kan latt saga 15! Vi kom snabbt overrans och jag tror att hon gillar mig:) Da vi hade nattat henne gick vi ner till en italiensk restaurang och at middag - valdigt gott och jag ar for matt nu.

I morgon antar jag att det blir tidig ppgang eftersom Clara lar vakna runt 8, men det ar bara bra for jag ska ut och traska.

Funderar pa att besoka Louvren beronde pa hur mycket folk det ar eftersom det oturligtvis nog ar lordag, Mont Martre, Notre Dame, Jardin du Luxembourg, Le quartier Latin, Parfym musèet och avsluta det hela med en lite shoppingtur i Chatelet omradet. Hoppas det blir nagorlunda vader i morgon, on verras!

Har tagit massor med kort, men ni far vanta tills pa mandag, da ar jag back in London town!

Kommentarer
Postat av: jonna

skönt att höra att allt gick bra! du verkar ju ha det splendid! lite avis här är jag allt men ett blaskigt london är väl inte helt fel det heller? haha. dock mkt tristare utan dig! ses på måndag! d jähävlar ;D puss!

2009-02-06 @ 22:55:24
URL: http://jonnakatarina,blogg.se
Postat av: bror

bonjour! låter jätteskönt, och überkul. är mycket avis.. du får hälsa dem jääääättemycket, speciellt clara (:



vi ses i wien.

2009-02-07 @ 13:01:44
URL: http://woky.blogg.se/
Postat av: papps

salut à tous!

2009-02-07 @ 22:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0