Giving big pensions to failed bank directors?

Det är mitt ämne på min läxa. Det var inte helt lätt att skriva en A4 om det men det löste sig rätt bra tillslut. Har precis skrivit klart den på datorn så nu är det bara att få ner den på pappret. Tror att jag gör det i morgon innan kursen startar för nu får det vara nog.

Helgen var seg men mysig. I fredags gick jag på kursen. Vi gjorde läsförståelsediagnoser på nätet vilket gick bra. Väldigt bra övning. Är verkligen glad att jag funnit den här kursen:) Synd bara att läraren stinker svett, men vem vet hon kanske bara hade en dålig dag:)Nåväl, efter det sällskapade jag Jonna och Oscar resten av dagen. Vi satt bl.a. i lekparken i Chelsea i ca. 2,5 h under den underbara vårsolens strålar. Gud vad poetisk jag har blivit! på kvällen satt jag barnvakt och kollade då på Messiah - en ruskig engelsk film.

I lördags åkte jag och Joner in till stan. Vi segade oss fram på Londons gator och träffade Karin över en fika.
Åkte hem senare på kvällen och kollade på den rätte för Rosing. Patetiskt, I know.

I går, söndag, fyllde Arthur fyra. Han fick en stor studsboll som man kan sitta på, beachtennis ( han har ju börjat spela tennis varje lördag så tänkte att det skulle passa) och ett spidermankort. Egentligen skulle det ha räckt med spiderman kortet för han blev gladast över det haha. Vid 10.30 åkte jag till Deep där Jonnas Oscar skulle ha sitt sex-års kalas. Kalaset gick som smort och till och med jag fick vara med i ett par lekar:) Ja, vi har vårat glada barnasinne kvar! Eller Jonna?

På kvällen åkte vi in till Victoria station med Anna och åt middag med Matilda och Susse. Väldigt mysig helg!

Dagen har varit bra. Den enda nackdelen var att jag hade huvudvärk och att jag blev utelåst på altanen. Jag ska inte gå in mer på det eftersom det löste sig alldelles utmärkt efter  10 minuter. Haha.

I morgon ska jag lämna barnen på dagis eftersom Hervé är i Paris. Hoppas att det kommer att gå bra.

Kommentarer
Postat av: Papps

Bank diretörer är inte ensamma i dessa situation. om t.ex 100 st är inkompetanter måste man väl tänka också att miljonstal människor också är inkompetanter i sina respektiva jobb. Pengarmässigt är summan likadan.... Ja ja jag vet det var inte ämnet på din uppsats. kram

2009-03-10 @ 08:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0