Sans Un Mot

Idag är det Bank Holiday vilket betyder att föräldrarna inte jobbar och att jag är ledig:) Helgen har varit jättemysig. I fredags mötte jag upp mamma och Catinca vid Waterloo Station. Därifrån promenerade vi länge och väl in mot city. Gud vad vi gick. Det blev lite shopping för alla tre och en mysig lunch i den otroliga värmeböljan. Vi hade väldigt tur med vädret måste jag säga! På kvällen åkte vi hem till Mats och Sam där en underbart god middag väntade framför oss. Sammanlagt blev vi nio personer till middagen varav fyra av dem var homosexuella. Helt underbar stämning. Karif säger jag bara hahaha - en underbar människa. Ska hädanefter gå på gayklubb i fortsättningen - varför gör man inte det?

Jag åkte hem vid midnatt och stupade i säng. Tidigt på lördag morgon träffades trion igen - mor jag och Catinca. Vi gick på Portobello Market - vi var inte de ända, har aldrig sett så mycket folk förrut, helt crowded. Men vi fick i alla fall plats på mitt favorit café:) Vi tog bussen in mot stan och åt Dim Sum med Sam, Mats, Matthew och två andra. Jag och mor traskade vidare mot Harrods där det blev en snabb visit. Därefter genom Hyde Park och slutligen träffade vi Jonna på Oxford Street. Vi gick till en trevlig bar där vi satt och drack vin och pratade. Jag och Jonna följde mor till bussen och vinkade av henne därifrån. Duon bestämde sig för att gå ut så strumpbyxor och vin införskaffades. Vi drog till Tiger och slutade kl. 6.00 i Putney. Gick och la mig vid 7 och vaknade som en döende människa fem timmar senare.


                                                                      

                                                                          
                                                             Kl. 06.30 på en okänd gata i Putney



Hyde Park väntade, trodde vi, men kylan fick oss att gå till Prêt där några timmar spenderades med kära Anna. Jag övergav de små pluttarna och begav mig hemåt för bbsitting.

Älskade Anna


Idag har jag fikat med Nilgun, en jättetrevlig tjej från Turkiet som också är här som au-pair. Ikväll ska jag på middag. Fick i uppgift att ta med mig desserten, men vet icke vad jag ska köpa. Det lär väll sluta med glass...


Kommentarer
Postat av: Kattis

Snälla Julie, hur vaknar man upp som en döende människa...????? Underbart! Kram

2009-05-04 @ 19:12:19
Postat av: jonna

hahaha, bra sagt mor! men jag tror du tänkte på "död" och inte "döende". hursom. nu ska jag besvara din fråga angående varför vi aldrig går på bögklubbar: det är JÄTTESVÅRT att få ragg där! bra svar va?



hoppas nu folk inte tror att jag går ut klädd sådär...

2009-05-04 @ 20:58:04
URL: http://jonnakatarina.blogg.se/
Postat av: anna

jag vill bara förklara att jag INTE har klippt lugg. detta kort är mycket arrangerat! men det visar verkligen vilken nivå humorn låg på... =)

2009-05-04 @ 22:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0