Äntligen torsdag kväll!

Nej, så farlig har inte veckan varit. Arthur belv ju som sagt "sjuk" i onsdags så föräldrarna har varit hemma lite hipp som happ under dagarna. Tycker det är mycket skönare när jag är själv med barnen. De är trevligare, roligare och mysigare att umgås med. Dessutom vet man inte riktigt ens uppgifter då föräldrarna är hemma, men nu är jag ledig hela helgen. På lördag kväll offrade jag mig för en annan fransk familj, jag ska sitta barnvakt åt dem - pengar, alltid lika trevligt! Dessutom bor dem 5 minuter härifrån och barnen är jättelugna, tror att det ska gå bra:)

Hur har dagen sett ut? Vaknade och tog en powerwalk i en timme. Läste, kollade på Greys och lekte med Arthur. Eftersom Delphine var hemma sökte han sig rätt mycket till henne hela dagen. Men vid 16 gick vi till badhuset. Har aldrig sett de så exalterade... Arthur betedde sig inte exemplariskt och inte heller mot mig, vilket fick mamman att tappa tålamodet en aning. Jonna och Oscar var som tur var också där så jag fick lite hjälp i poolen.

Vi kilade hemmåt, åt middag och här sitter jag nu med blött hår och helt utmattad. Hérvés bror kanske kommer hit med några kompisar i helgen, det ska bli.....hmm, spännande. Utgång i morgon, Ebba skulle egentligen sova här men det verkar som hon tyvärr måste jobba. I morgon blir det antagligen Westfield och på lördag IKEA. Jag ska äta köttbullar med potatis, lingonsylt och brunsås, lussekatt och delicatoboll. Jag kommer njuta av hela denna måltid och därefter ångra att jag åt så mycket, men det blir det värt!

Nu ska jag stiga in i kirurgernas värld och kolla på Greys Anatomy. Hjälp, börjar låta som att jag jobbar på Bolibompa!



Kommentarer
Postat av: anna

jag ska också med till ikea om du undra, haha :D

men vi kan få ett litet problem... jag vill också ha köttbullar, potatis, brunsås och lingon och sen vill jag självkalart ha lussebullen. men sen då!? då har ju du din delicatoboll kvar och jag gillar inte delicatobollar men jag kan ju inte bara sitta och kolla på dej då du äter, det blir ju alldeles för tokjobbigt! Så, bottom line... Kan jag kanske ta två lussebullar då?

Puss, ses om ett par timmar, gullebarn!

På tal om gullebarn, nu ska jag klä på Myles för att vandra till Café Nero...

2008-11-07 @ 13:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0