Fort fortare fortast

På söndag har jag varit här i exakt en månad, tiden går alltså fortare och fortare. Har inte hunnit med och uppdatera sedan en vecka tillbaka men nu tänkte jag som vanligt göra en kort sammanfattning, om jag nu kommer ihåg allt vad jag har gjort...

Förra veckan gick väldigt fort eftersom jag såg fram emot att min kära broder skulle komma:) Duktig som jag var gick jag ut tre gånger för att "powerwalka" även den veckan ... Man måste ju hålla igång lite i alla fall så man inte kommer hem som ett berg till jul, well well

På lördagen lät jag dem springa runt själva i London. Jag sällskapade Jonna då hon kollade på hennes ungars fotbollsträning. Vi gick hem till dem när matchen var slut och åt vita bönor, grillkorv och pizza, en salig blandning men gott. Anna kom och jag begav mig hemåt. Vid 4 åkte jag än en gång till Notting Hill för att där träffa Ebba. Vi gick runt bland alla små stånd, fikade och hon berättade om sin nya familj, trevligt trevligt! Efter ett tag kom även Matilda, vi sa hejdå till Ebba och åkte hem till mig. Middagen blev enkel men mycket god om jag får säga det själv ... pizza, sallad och vin blev det samt en superäcklig bärpaj som jag och Louis hade försökt sno ihop. Tror det var cornflaksen som gjorde det hela så äckligt ( vi hade inga havregryn hemma så jag sa att cornflaksen kunde ersätta dem haha ). Men mysigt hade vi det med otroligt många skratt och mycket prat. Matilda sov över och morgonen efter åkte hon till Hyde Park, vi väntade och tog det lite lugnare men även vi begav oss dit lite senare. Jonna kom och vi sa hejdå till Sebbe som skulle hem för att plugga... Vi kollade lite i affärer, vilket kanske inte var lika uppskattat av Louis, men om han går med mig och Jonna på stan samtidigt får han skulla sig själv, haha. Fyndade ett par byxor på H&M för 5 pund och sedan var shoppingen för min del avklarad - måste ju leva sparsamt här!

Vi åkte hem och på kvällen gick vi ut till ett Tapasställe - mycket gott och paren som satt runt omkring oss kanske inte var för glada eftersom vi tjöt av skratt åt precis allt. Vi var väll aningens trötta efter en intensiv helg, as usual.

På måndagen sade jag farväl av kära bror. Familjen kom hem på kvällen och sedan i tisdags har jag jobbat, och jag kan lätt säga att det har gått väldigt bra och nästan läskigt fort. Nu är det fredag:D Ikväll ska vi för första gången ut, alltså ska jag ta det rätt lugnt idag... Men en sak står på listan, tänkte besöka Buckingham Palace, har aldrig sett det "live". Ska nu göra i ordning mig och bege mig dit ... Vädret ser mycket lovande ut så jag hoppas vädret håller i sig till kvällen!


Vi var på historiska muséet för att kolla på alla dinosaurier - uppskattat:)



Kommentarer
Postat av: matilda

de ar ju sota sa det stanker socker om dem, dina sma gullungar! vi ses ikvall, ska bli sa kul!

2008-09-26 @ 15:02:52
URL: http://mittlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0